بهترین مطالب و تصاویر جهان

موزه علوم طبیعی+راه سلامت

بهترین مطالب و تصاویر جهان

موزه علوم طبیعی+راه سلامت

راه سلامت نود و یک


انگور به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان های متنوع و پولیفنول هایی که در دانه های آن وجود دارد به سلامت قلب کمک می کند. پولیفنول ها مولکول هایی هستند که با اثرات مخرب رادیکال های آزاد مقابله می‌کنند و به کاهش فشارخون کمک کرده و سلامت قلب را ارتقا می‌دهند.
روزنامه آرمان- چند نکته کلی افرادی که روده های حساسی دارند نباید در مصرف هسته انگور زیاده روی کنند چون نمی توانند آن ها را به خوبی تحمل کنند.یادتان باشد که انگور خاصیت ضدسرطانی نیز دارد و از هسته آن در حوزه زیبایی بسیار استفاده می کنند. اکثر کرم ها و محصولات آرایشی حاوی روغن هسته انگور هستند. چون سرشار از پولیفنول ها بوده و برای مقابله با پیری پوست فوق العاده عمل می کند. شما می توانید از این روغن برای افزایش سلامت پوستتان یا ماساژ استفاده کنید.همچنین می توانید برای ارتقای سلامت قلب و عروقتان از روغن هسته انگور در آشپزی نیز استفاده کنید.

تاثیر انگور بر سلامت قلب و عروق

انگور به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان های متنوع و پولیفنول هایی که در دانه های آن وجود دارد به سلامت قلب کمک می کند. پولیفنول ها مولکول هایی هستند که با اثرات مخرب رادیکال های آزاد مقابله می‌کنند و به کاهش فشارخون کمک کرده و سلامت قلب را ارتقا می‌دهند. این ترکیبات مفید خاصیت انعطاف پذیری عروق خونی را بالا می برند. انگور به ویژه سرشار از فلاوونوئیدها است که بسیار قوی بوده و حافظ سلامت دستگاه قلب و عروق هستند. باید بدانید که یکی از رنگدانه های موجود در انگور قرمز (نه سفید) کرستین است که تاثیر ویژه ای در تنظیم میزان کلسترول خون و ممانعت از اکسایش کلسترول بد خون می شود. حتما می دانید که افزایش کلسترول باعث بروز پلاک هایی در رگ ها شده و در نهایت منجر به مسدود شدن آن ها می شود. یادتان باشد که انگور همچنین حاوی پتاسیم است که تاثیر بسزایی در سلامت قلب دارد چون به کنترل فشارخون کمک می کند.

سفید یا قرمز؟

حتما می دانید که انواع انگور با رنگ های مختلف وجود دارد که هر کدام خواص ویژه خود را دارند. در خصوص تاثیر انگور روی قلب بهتر است در بین انگور سفید و قرمز به سراغ دومی بروید. بدون شک بین این دو تفاوت وجود دارد البته نه زیاد! در هر حال نتایج پژوهش ها نشان داده اند که پولیفنول های موجود در انگور قرمز دو برابر بیشتر از هم نوع سفید آن است. بنابراین خاصیت آنتی اکسیدانی آن نیز دو برابر بیشتر است. به همین دلیل نیز تاثیر بیشتری در سلامت قلب دارد. همان طور که می بینید قلب ما قرمز است و انگور قرمز شبیه آن و تاثیرگذارتر بر آن است. پس برای سلامت گنجینه تان انگور قرمز میل کنید.

اثرات کشمش بر سلامتی

کشمش نیز اثرات خود را بر بدن دارد. یادتان باشد که کشمش پرکالری تر از انگور تازه است و البته برای ورزشکاران بسیار مفید خواهد بود. باید بدانید که هر ۱۰۰ گرم کشمش ۲۶۷ کیلوکالری دارد در حالی که کالری همین میزان انگور تازه زیر ۱۰۰ کالری است. اگر دیابت دارید بهتر است از مصرف کشمش زیاد بپرهیزید.

میوه ای هزاران ساله

هزاران سال است که میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان انگور می‌خورند و نسبت به ارزش غذایی آن آگاه هستند. باید بدانید که هر ۱۰۰ گرم از این میوه حاوی ۸۲ گرم آب، ۰/۱۰ گرم فیبر، ۱۸ گرم کربوهیدرات، ۶۰/۵ گرم پروتئین، ۰/۴۰ گرم لیپید و ۶۸ کیلوکالری است. علاوه بر این انگور حاوی آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی است که به سلامت قلب و افزایش امید به زندگی کمک می کنند.

قلب یعنی همه چیز

قلب یک ارگان بسیار مهم در بدن انسان است. عضوی حساس و آسیب پذیر که باید مراقب سلامتی آن بود. در واقع اگر قصد دارید زیاد عمر کنید باید بیشتر به فکر سلامتی قلب نازنینتان باشید. قبل از هر چیز استرس و غصه را از خود دور کنید و اجازه ندهید قلبتان بشکند. سپس با مصرف مواد غذایی مناسب و همچنین تحرک بدنی مناسب بیماری‌های قلبی را از خود دور کنید. انگور یکی از میوه‌های پرخاصیتی است که تاثیر زیادی در سلامت قلب دارد که در ادامه به جزئیات آن بیشتر اشاره می کنیم.
http://www.asriran.com/fa/news/490604


museum90

8 درمان خانگی برای برای دفع سنگ کلیه

نوشیدن آب لیمو: یک راه کار ساده، موثر و در عین حال ارزان‌قیمت برای درمان سنگ کلیه و کاهش درد ناشی از آن، مصرف آب مرکبات بویژه‌ آب لیموست که راه‌ حلی کارآمد و امیدبخش برای این بیماران است.
سنگ کلیه زمانی رخ می دهد که کلیه ها دیگر قادر به پردازش سموم از بدن به طور موثر نیستند. این عارضه با درد و انسداد در جریان ادرار خود را نشان می دهد.

در اینجا درمان های طبیعی و ساده خانگی برای کمک به تسکین درد و و ناراحتی ناشی از سنگ کلیه و سرعت بخشیدن به روند درمان طبیعی بدن بیشتر معرفی شده است:

نوشیدن آب لیمو: یک راه کار ساده، موثر و در عین حال ارزان‌قیمت برای درمان سنگ کلیه و کاهش درد ناشی از آن، مصرف آب مرکبات بویژه‌ آب لیموست که راه‌ حلی کارآمد و امیدبخش برای این بیماران است.

برگ توت فرنگی: برگ توت فرنگی می تواند به درمان سنگ کلیه کمک کند. افرادی که به سنگ کلیه مبتلا هستند می توانند 40 گرم از برگ توت فرنگی را با یک لیتر آب به مدت 3 تا 4 دقیقه بجوشانند. سپس، این محلول را هر 5 ساعت یک بار بنوشند.

ریشه قاصدک: این گیاه پاک کننده کلیه است و مصرف آن به میزان 500 میلی گرم دو بار در روز می تواند برای دفع سنگ کلیه بسیار مفید باشد. ریشه قاصدک از صدها سال پیش به عنوان روشی درمانی برای دفع سنگ کلیه به کار رفته است.

لوبیا: لوبیا سرشار از پتاسیم و یک درمان خانگی موثر برای سنگ کلسیه است. به گفته متخصصان 60 گرم لوبیا قرمز باید برای 6 ساعت در آب گرم جوشانده شود. این آب را باید از صافی رد کنید و اجازه بدهید مایع به دست آمده برای 8 ساعت خنک شود. به مدت یک روز و هر دو ساعت یک بار می توان یک لیوان از این مایع نوشید و آنهم برای کاهش درد و وخامت سنگ کلیه.

چای ریحان: چای ریحان و به طور کلی ریحان از جمله سبزی ‌های مفیدی است که مصرف آن به طور روزانه سلامت کلیه‌ ها را تضمین می‌ کند. در صورت ابتلا به سنگ کلیه می‌ توانید طی شش ماه، هر روز یک قاشق چایخوری آب ریحان را با عسل مخلوط و میل کنید. این ترکیب به دفع سریع‌ تر و آسان ‌تر سنگ کمک می کند.

انار: همیشه شنیده‌ ایم انار فواید زیادی برای سلامت دارد ولی هسته‌ ها و آب آن به عنوان یک درمان طبیعی برای دفع سنگ‌ های کلیوی به شمار می‌ رود. دلیل آن هم ویژگی ترش و قابض بودن آن است که کلیه‌ ها را شست و شو داده و به دفع راحت ‌تر سنگ کمک می ‌کند.

منیزیم: مطالعات نشان می دهد که مردم با سنگ های راجعه کلیوی هنگامی که مکمل های کلسیم را دریافت می کنند، نرخ بهبودشان به 92.3 درصد می رسد. دریافت روزانه 300 میلی گرم منیزیم برای پیشگیری و کاهش علائم سنگ کلیه توصیه می شود.

کرفس: افرادی که به سنگ کلیه مبتلا هستند می توانند نصف فنجان آب کرفس را قبل از هر وعده غذایی بنوشند.

منبع: آوای سلامتی

http://www.asriran.com/fa/news/490576/8


museum90

توصیه تغذیه‌ای برای پوست شما

سلول های پوست ما ممکن است به سرعت بازتولید شوند، اما آنها با حملاتی از تمامی جهات، چه از داخل بدن و چه از خارج بدن، مواجه هستند. پوست بدن ما نسبت به شرایط آب و هوایی، آسیب های فیزیکی، تغییرات دمایی، نوسانات رطوبت، پرتوافشانی، رادیکال های آزاد، و بسیاری موارد دیگر تحت تاثیر قرار می گیرد.

هنگامی که بحث بهره‌مندی از پوستی سالم مطرح می شود، برخی از بهترین مواد غذایی از جمله مرکبات، دانه کدو تنبل، هویج، روغن زیتون، برخی انواع مشخص از ماهی، بادام و بسیاری موارد دیگر می توانند به سلامت این اندام بدن انسان کمک کنند.

توصیه تغذیه‌ای برای پوست شما!

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "ارگانیک فکتس"، افراد مختلف در زمینه بهود سلامت پوست به چیزهای مختلفی فکر می کنند. برخی بلافاصله کاهش آثار قرار گرفتن بیش از اندازه در معرض خورشید را مد نظر قرار داده، در شرایطی که دیگران ممکن است بیشتر نگران از بین بردن چین و چروک ها، پاکسازی لکه ها، یا بهبود رنگ یا بافت پوست باشند.

پوست بزرگترین اندام در بدن ما محسوب می شود که نه تنها بیشتر از اندام های دیگر در معرض نیروهای خارجی قرار دارد، بلکه چهره ای است که ما به جهان نشان می دهیم. بر همین اساس، حفظ سلامت و ظاهر فوق العاده پوست به صورت طبیعی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در همین راستا درک و آگاهی از این که این اندام برای حفظ شکل و ظاهر خوب و طبیعی خود به چه چیزهایی نیاز دارد، بسیار مهم است.

سلول های پوست ما ممکن است به سرعت بازتولید شوند، اما آنها با حملاتی از تمامی جهات، چه از داخل بدن و چه از خارج بدن، مواجه هستند. پوست بدن ما نسبت به شرایط آب و هوایی، آسیب های فیزیکی، تغییرات دمایی، نوسانات رطوبت، پرتوافشانی، رادیکال های آزاد، و بسیاری موارد دیگر تحت تاثیر قرار می گیرد. این به معنای آن است که محافظت از پوست نیازمند زرادخانه ای قدرتمند از ابزارهای سالم و مواد مغذی برای در امان نگه داشتن آن است. این ابزارها در اشکال مختلف مانند ویتامین A، ویتامین E، ویتامین C، آنتی اکسیدان ها، روی، اسیدهای چرب، و بسیار مواد مغذی دیگر در دسترس هستند.

در ادامه با برخی از بهترین مواد غذایی برای در اختیار داشتن پوستی سالم بیشتر آشنا می شویم.

ماهی

توصیه تغذیه‌ای برای پوست شما!

ماهی ممکن است نخستین چیزی نباشد که بسیاری از مردم جهان برای حفظ سلامت پوست خود به آن فکر کنند، اما برخی انواع مشخص ماهی مانند خال مخالی، سالمون، کولی، قزل آلا، و شاه ماهی حاوی سطوح قابل توجهی از اسیدهای چرب امگا-3 هستند که به عنوان اشکال خوب کلسترول در بدن انسان در نظر گرفته می شوند. این اسیدهای چرب به محافظت پوست در برابر آسیب های ناشی از قرار گرفتن در معرض خورشید، کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست، تسهیل عبور مایع در سلول ها، تقویت غشای سلول های پوست، و حتی کاهش التهاب سلول های پوستی کمک می کنند. افزودن مقداری ماهی به رژیم غذایی بدون تردید به بهبود ظاهر و سلامت پوست شما منجر خواهد شد.

دانه های کدو تنبل

توصیه تغذیه‌ای برای پوست شما!

اگرچه دانه های مختلفی حاوی سطوح بالای مواد مغذی و مواد معدنی مهم هستند، اما دانه های کدو تنبل دارای محتوای منحصر به فرد از روی هستند که یکی از مهم‌‌ترین مواد معدنی برای در اختیار داشتن پوستی سالم محسوب می شود. روی بازتولید سلول های پوستی را افرایش می دهد، به حفظ سطوح مناسب کلاژن کمک می کند، و غشای سلول های پوستی را تقویت می کند.

مرکبات

توصیه تغذیه‌ای برای پوست شما!

مصرف میوه ها و سبزیجات برای پوست از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند، اما مرکبات به واسطه سطوح بالای ویتامین C خود از شهرت بیشتری در این زمینه سود می برند. ویتامین C که به نام اسید اسکوربیک نیز شناخته می شود، بخشی ضروری از فرآیند تولید کلاژن که تشکیل دهنده بافت های داخل سلولی، بافت ماهیچه، رگ های خونی و اندام ها است، در نظر گرفته می شود. با سطوح بالای ویتامین C، پوست انسان در برابر رادیکال های آزاد نیز محافظت می شود و از آنجایی که ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند از پیری زودرس و ایجاد چین و چروک پیشگیری می کند. همچنین، این ویتامین به بهبود سریع‌تر زخم ها و لکه ها کمک می کند.

چای سبز

توصیه تغذیه‌ای برای پوست شما!

تا به امروز مطالعات مختلفی درباره چای سبز صورت گرفته که به فواید سلامت آن اشاره دارند. ترکیبی از آنتی اکسیدان های موجود در یک فنجان چای سبز دیوار دفاعی فوق العاده ای در برابر سرطان پوست ایجاد می کنند. افزون بر این، چای سبز حاوی تانن است که به عنوان یک جمع کننده عمل می کند و نشانه های چین و چروک در پوست را کاهش می دهد.

بادام

توصیه تغذیه‌ای برای پوست شما!

تمامی آجیل ها برای بدن انسان مفید هستند، اما بادام به طور ویژه دارای سطوح چشمگیری از ویتامین E است که به طور طبیعی از پوست در برابر آثار مضر خورشید محافظت می کند. ویتامین E موجود در بادام می تواند به پیشگیری از سرطان پوست کمک کند و همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کرده تا نشانه های افزایش سن و پیری را کند نماید.

روغن زیتون

توصیه تغذیه‌ای برای پوست شما!

مصرف روغن زیتون هم برای بخش داخلی پوست و هم برای بخش خارجی آن مفید است. ویژگی های ضد التهابی روغن زیتون به کاهش التهاب یا تحریک روی پوست کمک می کند. این در شرایطی است که ویژگی های آنتی اکسیدانی روغن زیتون به پیشگیری از آسیب های داخلی جدی پوست کمک می کنند. همچنین، مالش روغن زیتون روی پوست می تواند به نرم کردن پوست و کاهش چین و چروک در آن منجر شود.

کلم بروکلی

توصیه تغذیه‌ای برای پوست شما!

همه ما می دانیم که سبزیجات بخشی مهم از یک رژیم غذایی روزانه سالم را تشکیل می دهند اما کلم بروکلی حاوی سطوح بالایی از ویتامین C و ویتامین E است که یک سد دفاعی دوگانه را برای سلامت پوست در برابر خورشید و آثار مخرب رادیکال های آزاد ایجاد می کند.

گندم سبوس دار

توصیه تغذیه‌ای برای پوست شما!

یکی از مواد معدنی کمی نادر در رژیم غذایی عادی ما سلنیم است، اما این ماده معدنی به میزان زیاد در نان ها و پاستاهای پخته شده از گندم سبوس دار یافت می شود. سلنیم سلول های پوستی خارجی را تقویت می کند و همچنین انعطاف پذیری و کشسانی پوست را حفظ می کند تا به رغم افزایش سن همچنان ظاهری شاداب و جوان داشته باشد.

محصولات لبنی کم چرب

توصیه تغذیه‌ای برای پوست شما!

یکی از ضروری‌ترین ویتامین ها برای سلامت پوست انسان ویتامین A است که می تواند به بتا کاروتن تجزیه شود و از این رو به صورت مستقیم با افزایش سلامت پوست در ارتباط است. ویتامین A به عنوان یک آنتی اکسیدان قدرتمند نیز عمل می کند که با درصدهای بالا در محصولات لبنی کم چرب یافت می شود.

آب

توصیه تغذیه‌ای برای پوست شما!

شاید یکی از آشکارترین راه حل های حفظ سلامت پوست موردی باشد که مردم به راحتی آن را فراموش می کنند! نوشیدن آب با افزایش دفع ادرار به خروج سموم از بدن انسان کمک می کند و در نهایت به ارتقا سلامت کلیه ها منجر می شود. تامین آب کافی برای بدن انسان موجب می شود تا سلول ها ظاهری سالم‌تر پیدا کنند. در نتیجه، پوست شما نرم و صاف به نظر می رسد و اندام های بدن در سطحی مطلوب به عملکرد خود ادامه می دهند.

مترجم: محمد مهدی حیدرپور
http://www.asriran.com/fa/news/489929