بهترین مطالب و تصاویر جهان

موزه علوم طبیعی+راه سلامت

بهترین مطالب و تصاویر جهان

موزه علوم طبیعی+راه سلامت

مرموزترین جنگل های جهان

جنگل خمیده

 

درختان خمیده

این جنگل عجیب در غرب کشور لهستان واقع شده است و دلیل عجیب بودن آن وجود درختانی با اشکال عجیب در این جنگل است. در این جنگل چیزی در حدود ۴۰۰ درخت کاج وجود دارد که همگی آنها به شکل یک زاویه ۹۰ درجه به سمت شمال انحراف دارند. این درختان در حوالی سال ۱۹۳۰ میلادی و درزمانی که این ناحیه جزئی از کشور آلمان بوده است در این ناحیه کاشته شده اند. این درختان چند سال پس از رشد توسط انسانها به این شکل درآمده اند. بسیاری معتقد هستند که آلمانها قصد داشتند تا از این چوبها برای ساخت مبلمان های خاص استفاده کنند پس این درختان را به این شکل تغییر داده اند.

 
جزیره نگهبان شمالی

این جزیره به مساحت ۷۲ کیلومتر مربع در منطقه خلیج بنگال قرار گرفته است و نکته جالب در مورد این جزیره آن است که اطراف این جزیره با تپه های مرجانی پوشیده شده است. این تپه های مرجانی دسترسی به این جزیره را بسیاری مشکل و به نوعی غیر ممکن کرده است. تقریبا تمامی این جزیره با یک پوشش بسیار فشرده از درختان پوشیده شده است.
 

جزیره نگهبان شمالی

این جزیره و جنگل موجود در آن محل سکونت قومی موسوم به ” نگهبانان ” است که به نظر دارای جمعیتی در حدود ۵۰ تا ۴۰۰ نفر هستند و به هیچ وجه تمایلی برای رابطه با جهان خارج ندارند. در ژانویه ۲۰۰۶ میلادی دو مرد ماهیگیر که به این جزیره نزدیک شده بودند توسط این افراد مورد حمله قرار گرفته و کشته شدند. جسد این افراد نیز توسط بومیان سوزانده شد. گارد ساحلی هندوستان تلاش کرد تا با استفاده از بالگرد جنازه ها را پس بگیرد اما با بارانی از نیزه ها مواجه شده و ناچار به عقب نشینی شد. کارشناسان معتقدند که این بومیان در این سالها با استفاده از منابع طبیعی و حیوانات موجود در جزیره تغذیه کرده اند.

 

جنگل سرخ

 

جنگل سرخ

این جنگل در فاصله ۱۰ کیلومتری نیروگاه اتمی چرنوبیل قرار دارد که پس از فاجعه انفجار این نیروگاه به تاریخ ۲۶ آوریل ۱۹۸۶ دچار ضایعات فراوانی شد. درختان این جنگل پس از این حادثه عمدتا به رنگهای قرمز و قهوه ای تغییر رنگ داده اند و از بین رفتند. حجم زیادی از این درختان در تلاشها برای پاک سازی قطع شده و در زمین دفن شدند. بسیاری از بخش های جنگل نیز با شن و ماسه پوشیده شد. امروز تعدادی از درختهای کاج و صنوبر قدیمی به همراه تعدادی از درختان تازه کاشته شده در این ناحیه هنوز سبز هستند.نزدیک به ۹۰ درصد تشعشعات این نیروگاه به درون زمین این جنگل فرو رفته است.

 

جنگل دریای درختان

 

جنگل دریای درختان

این جنگل درهم فرو رفته در منطقه شمال غربی کوه فوجی در کشور ژاپن واقع شده است. این جنگل دارای غارهای فراوان و همچنین درختان بسیار بزرگی است که به نوعی دسترسی به داخل این جنگل را مشکل کرده است. این جنگل دارای حیات وحش چندانی نیست و به عنوان مکانی ساکت طلقی می شود. این جنگل به دو دلیل مشهور شده است. دلیل اول داشتن منظره ای زیبا از کوه فوجی و دلیل دوم آن میزان بالای خودکشی در این جنگل است. دولت ژاپن سالهاست که با مشکلی به نام خودکشی در این کشور رو به رو شده است و در چند سال اخیر از ارائه آمار دقیق در مورد خودکشی در این کشور و خصوصا میزان خودکشی در این جنگل اطلاعات دقیقی را منتشر نمی کند. در سال ۲۰۰۴ مسئولان ۱۰۸ جنازه مربوط به افرادی که در این جنگل خودکشی کرده بودند را از این جنگل خارج کردند. بنا بر آمار این مکان ، دومین محل پرطرفدار برای خودکشی در جهان پس از پل ” دروازه طلایی ” در سانفرانسیسکوی آمریکا است.

 

 جنگل Hoia-Baciu

جنگل Hoia-Baciu

این جنگل که در کشور رومانی قرار دارد ، به عنوان جنگل مثلث برمودا معروف شده است. بر اساس نظر مردم بومی این نام پس از گم شدن یک چوپان محلی با ۲۰۰ گوسفند در این جنگل این اسم به این مکان اطلاق شده است. بسیاری از مردم محلی به این جنگل وارد نمی شوند و معتقد هستند که هر کس که به این جنگل وارد شده و به مکانی که معتقد هستند چوپان و گوسفندانش برای بار آخر دیده شده اند نزدیک شوند هرگز باز نخواهند گشت. بعضی از افراد هم که به این جنگل وارد شده اند از ناراحتی هایی مثل سوختگی ، فشار های ناگهانی عصبی و سوختگی شکایت دارند. این جنگل در سالهای دهه ۷۰ میلادی مکانی بود که تعداد زیادی گزارش در مورد رویت اشیاء پرنده ناشناس را به خود اختصاص می داد. مردم در این ناحیه با نورهای عجیبی از داخل جنگل مواجه شده بودند که فاقد گرما بوده است. این جنگل سالهاست که مورد توجه دانشمندان قرار دارد و تحقیقات زیادی در مورد آن صورت گرفته است.

 

 

جنگل باستانی وودا

 

جنگل باستانی وودا

در فوریه ۲۰۱۲ میلادی دانشمندان آمریکایی و چینی در شمال این کشور موفق به کشف بقایای یک جنگل بزرگ شدند که در زیر لایه قطوری از خاکستر دفن شده بود. دانشمندان معتقد هستند که این جنگل استوایی به مانند شهر “پومپی” در روم که بر اثر یک آتشفشان مهیب دفن شد بر اثر یک فعالیت آتشفشانی در فاصله ۱۰۰ کیلومتری از خود در زیر ۶۶ سانتی متر خاکستر دفن شده است. این جنگل حاوی چندین نمونه از گیاهانی بود که سالها منقرض شده بودند و در هیچ نقطه ای از جهان نشانه ای از آنها در دست نبود. دانشمندان معتقد هستند که با جستجوی بیشتر در این جنگل به موارد بیشتری نیز دست پیدا خواهند کرد. 

http://ourenvironment.blogfa.com/post/124