بهترین مطالب و تصاویر جهان

موزه علوم طبیعی+راه سلامت

بهترین مطالب و تصاویر جهان

موزه علوم طبیعی+راه سلامت

راه سلامت شصت و هشت

پشم ماده ای فوق العاده برای زمستان محسوب می شود زیرا از ضخامت و گرمای مناسب برخوردار است، اما نسبت به پارچه هایی با قابلیت تنفس مانند پنبه احتمال خارش و خشکی پوست را نیز افزایش می دهد.

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "ریدرز دایجست"، فرا رسیدن ماه های سرد سال و کاهش دما به طور معمول تاثیر قابل توجهی روی پوست انسان دارد. در نتیجه سرما و کمبود رطوبت هوا، پوست انسان خشک می شود و به آبرسانی بیشتر و مرطوب کننده ای خوب برای حفظ نرمی و شادابی خود نیاز دارد. در ادامه برخی اقدامات که می توانند در مبارزه با خشکی پوست به شما کمک کنند را ارائه می کنیم.

تغییر مواد شوینده

ترفندهایی برای مقابله با خشکی پوست در فصول سرد

مواد شوینده و نرم کننده های استاندارد لباس حاوی مواد شیمیایی، مواد معطر، رنگ، سفیدکننده، و ضد عفونی کننده هستند. اگرچه این مواد برای تمیز کردن، رفع بو و نرم کردن پارچه لباس ها فوق العاده هستند، اما می توانند به پوست شما آسیب رسانده یا موجب خشکی آن شوند، به ویژه اگر دارای پوستی حساس و مستعد به ابتلا به اگزما باشید. توصیه انجمن ملی اگزما استفاده از مواد شوینده بدون مواد معطر است که فاقد رنگ و رایحه هستند و همچنان می توانند لباس ها را تمیز کنند.

استفاده از مرطوب کننده هوا

ترفندهایی برای مقابله با خشکی پوست در فصول سرد

هنگامی که طی 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته وسایل گرمایشی در خانه روشن هستند، میزان رطوبت فضای زندگی شما می تواند تا 10 درصد نیز کاهش یابد. استفاده از یک مرطوب کننده هوا می تواند سطح رطوبت را به میزان ایده‌آل باز گرداند که بین 30 تا 50 درصد است. مرطوب کننده های هوا با افزودن رطوبت به هوای محیط اطراف شما از خشک شدن پوست جلوگیری می کنند. به کارگیری وسایل گرمایشی بدون استفاده از یک مرطوب کننده هوا می تواند به از دست رفتن سریع‌تر آب لایه بیرونی پوست نسبت به آن چه می تواند جایگزین شود، منجر شود که این شرایط احساس خشکی در پوست را به همراه دارد.

یک نکته درباره پوشیدن لباس پشمی

ترفندهایی برای مقابله با خشکی پوست در فصول سرد

پشم ماده ای فوق العاده برای زمستان محسوب می شود زیرا از ضخامت و گرمای مناسب برخوردار است، اما نسبت به پارچه هایی با قابلیت تنفس مانند پنبه احتمال خارش و خشکی پوست را نیز افزایش می دهد. اگر برای گرم نگه داشتن بدن خود لباس های پشمی می پوشید، بهتر است از یک زیرپوش نازک برای جلوگیری از سایش و خارش، که هر دو مورد خشکی پوست را تشدید می کنند، استفاده کنید.

استفاده از کرم های مرطوب کننده

ترفندهایی برای مقابله با خشکی پوست در فصول سرد

مرطوب کردن سر راست‌ترین روش برای آبرسانی به پوست است. هرچه بیشتر این کار را انجام دهید، بهتر است. هنگامی که هوا سرد می شود از کرم های مرطوب کننده با فرمول قوی‌تر استفاده کنید.

مصرف مواد غذایی آبرسان

ترفندهایی برای مقابله با خشکی پوست در فصول سرد

نوشیدن آب فراوان تنها روش برای مرطوب نگه داشتن بدن از درون نیست. مصرف یک رژیم غذایی سرشار از چربی های سالم را مد نظر قرار دهید. آووکادو سرشار از چربی های غیر اشباع تک پیوندی است که به حفظ رطوبت کمک می کند. ماهی نیز حاوی چربی های امگا-3 است که سلول های پوست را تقویت می کند. روغن زیتون فوق بکر یکی دیگر از منابع خوب برای چربی غیر اشباع تک پیوندی است. سبزیجات سبز برگ تیره حاوی فولات ها هستند که پوست را آبرسانی می کنند.

تغییر صابون

ترفندهایی برای مقابله با خشکی پوست در فصول سرد

همانند مواد شوینده لباس، برخی صابون ها نیز حاوی مجموعه ای از مواد شیمیایی و مواد معطر هستند که می توانند خشکی پوست را موجب شوند. از این رو، طی فصول سرد سال بهتر است از صابون های ملایم‌تر و کرمی استفاده کنید. صابون های ضد باکتری به واسطه وجود الکل و از بین بردن چربی طبیعی پوست می توانند خشکی شدید پوست را موجب شوند.

مقاومت در برابر خارش

ترفندهایی برای مقابله با خشکی پوست در فصول سرد

طی فصل های پاییز و زمستان افراد بسیاری از اگزما و درماتیت رنج می برند که از جمله دلایل ایجاد خارش در پوست محسوب می شوند. اما خاراندن پوست خشک در زمستان تنها شرایط را وخیم‌تر می کند و چرخه باطل ناراحتی و خشکی را به همراه دارد. به جای خاراندن پوست، استفاده از کمپرس سرد برای تسکین خارش را امتحان کنید.

کوتاه کردن مدت زمان استحمام

ترفندهایی برای مقابله با خشکی پوست در فصول سرد

دوش گرفتن طولانی با آب داغ می تواند احساس فوق العاده خوبی در ماه های سرد سال ایجاد کند، اما این کار به خشک‌تر شدن پوست منجر می شود. با کوتاه کردن مدت زمان استحمام و دوش گرفتن و استفاده از آب گرم به جای آب داغ می توانید از بروز این شرایط جلوگیری کنید. آب داغ موجب از دست رفتن آب پوست می شود و چربی طبیعی پوست را نیز از بین می برد. پس هرچه بیشتر در تماس با آب داغ باشید، آسیب بیشتری را نیز متحمل خواهید شد.

پرهیز از ابزارهای لایه برداری

ترفندهایی برای مقابله با خشکی پوست در فصول سرد

در فصول سرد سال بهتر است از برس ها، کیسه های حمام، لایه بردارها و لیف های زبر و خشن دوری کنید زیرا موجب تحریک و التهاب در پوست خشک می شوند. همچنین، پس از استحمام، پوست خود را به آرامی و با حرکاتی نرم با حوله خشک کنید و بلافاصله از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید.

کاهش استرس

ترفندهایی برای مقابله با خشکی پوست در فصول سرد

سلامت روان شما می تواند بر سطوح رطوبت پوست تاثیرگذار باشد. مطالعه ای که در سال 2001 انجام شد، نشان داد که هنگام استرس، توانایی پوست برای حفظ آب کاهش می یابد. افزون بر این، استرس می تواند زمینه ساز سوریازیس، اگزما، و راش ها شود. از این رو، تا حد امکان باید از استرس دور باشید.

============
http://www.asriran.com/fa/news/505891
=============


museum90

با نوشیدنی‌های ضد استرس در فصل پاییز آشنا شوید

از بهترین نوشیدنی‌های خانگی برای رفع استرس می‌توان شیر گرم، آب ، آب نارگیل، آبمیوه تازه، دمنوش های گیاهی چون چای بابونه، چای گل گاو زبان و چای سبز را نام برد.
نوشابه های انرژی زا گزینه ای بسیار نادرست برای رفع احساس استرس و نگرانی است، چرا که با باز کردن عروق خونی سطح استرس را در کل بدن افزایش می دهد.

همچنین مصرف این نوشیدنی‌ها باعث اضافه وزن، دیابت، بیماری های قلبی، خرابی دندان ها و نیز پیری سلول‌های پوست می‌شود.

از بهترین نوشیدنی‌های خانگی برای رفع استرس می‌توان شیر گرم، آب ، آب نارگیل، آبمیوه تازه، دمنوش های گیاهی چون چای بابونه، چای گل گاو زبان و چای سبز را نام برد.

به طور مثال، در شیر گرم موادی وجود دارد که علاوه بر ایجاد آرامش در بدن باعث رفع التهاب و نگرانی در اعصاب بدن می شود و بویژه مصرف آن قبل ازخواب شبانه و یا در زمان هایی که فرد دچار استرس شدید است، می تواند بسیار مفید باشد.

آب با وجود اینکه بهترین نوشیدنی درمانی است اما به دلیل نداشتن طعم اغلب توسط افراد رد می شود و بسیاری از انسان ها در سراسر کره آب نمی نوشند و در عوض از چای یا قهوه به همراه نوشابه های گاز داربرای رفع عطش استفاده می کنند کارشناسان اعتقاد دارند نوشیدن آب که در دمای متعادل باشد، می تواند علاوه بر رفع احساس تشنگی با آب رسانی به اعضای بدن مانع از بروز استرس شود و حتی افرادی که دچار خشم و عصبانیت ناگهانی هستند با مصرف آب به اعصاب خود مسلط می شوند.

دمنوش های گیاهی نیز با عطری که دارند و خواص درمانی گیاهان تشکیل دهنده آنها می توانند باعث آرامش و تمدد اعصاب شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران


museum90

تنظیم ساعت بدنتان را به هم نزنید

دانشمندان معتقدند که از نظر ریتم شبانه روزی بین زنان و مردان تفاوت هایی وجود دارد. یک مطالعه نشان داد که ریتم شبانه روزی بدن بانوان، شش دقیقه سریع تر از آقایان است. به این معنا که زنان زودتر از خواب بیدار می شوند، در صورتی که خواب کافی ندارند، زیرا اغلب تا دیروقت مشغول انجام کارهای خانه هستند.
ریتم شبانه روزی بدن یا ساعت داخلی بدن یک فرایند بسیار شگفت انگیز است که هر روز اتفاق می افتد. اگر شما تمام فرآیندهای مولکولی، سلولی، و فیزیولوژیکی در بدن خود را به عنوان یک گروه ارکستر فرض کنید، ریتم شبانه روزی بدن به عنوان رهبر این ارکستر محسوب می شود که تمام فرآیندهای بدن مانند خواب، ترشح هورمون و دمای بدن را هدایت می کند.

ساعت داخلی بدن
ریتم شبانه روزی بدن نشان می دهد که چرا خستگی پرواز فاجعه بار است

تنها یک ساعت پرواز با هواپیما برای ویرانی بشر کافی است. پس می توانید تصور کنید تا چه حد سفر هوایی چند ساعته می تواند اثرات سوء بر جسم و روح فرد به جای بگذارد. دلیل خستگی پرواز این است که بدن شما عادت کرده طبق ریتم شبانه روزی خودش عمل کند، ولی ناگهان باید طبق ریتم و ساعت جدید مقصد عمل کند که این تغییر به آهستگی انجام می شود.

ممکن است بعد از سفر هوایی بخواهید بعد از ظهر بخوابید و در عوض تا پاسی از شب بیدار بمانید، زیرا بدنتان ریتم خاص خودش را دارد. ولی می توان با تنظیم تدریجی برنامه ی خواب قبل از سفر، از خستگی های مفرط ناشی از سفر هوایی جلوگیری کرد، یعنی با مقاومت در برابر وسوسه ی چرت زدن در طول روز و صرف زمان زیادی در خارج از منزل برای رهایی از خواب آلودگی.

افراد می توانند ریتم مخصوص خود را داشته باشند

بدن اکثر افراد در یک چارچوب زمانی مشابه عمل می کند، به این صورت که صبح از خواب بیدار می شود و شب (البته در یک محدوده ی خاص) به خواب می رود. به همین دلیل شب کاری سخت است، چرا که ریتم بدن را تغییر می دهد. اما گاهی تفاوت هایی نیز وجود دارد، برای مثال برخی افراد مایل اند صبح زود از خواب بیدار شوند و برخی دیگر مایل اند شب ها دیرتر بخوابند (که این مورد اغلب در سنین خاصی دیده می شود).

بسیاری از افراد در طول سال های نوجوانی تمایل دارند شب ها بیدار بمانند که البته این حالت در پسران نمایان تر از دختران است. برعکس افراد مسن مایل اند شب ها زودتر به خواب رفته و صبح زود بیدار شوند. البته این تغییرات طبیعی است.

زن ها بیشتر تمایل دارند که زود بیدار شوند

دانشمندان معتقدند که از نظر ریتم شبانه روزی بین زنان و مردان تفاوت هایی وجود دارد. یک مطالعه نشان داد که ریتم شبانه روزی بدن بانوان، شش دقیقه سریع تر از آقایان است. به این معنا که زنان زودتر از خواب بیدار می شوند، در صورتی که خواب کافی ندارند، زیرا اغلب تا دیروقت مشغول انجام کارهای خانه هستند.

نور باعث ایجاد تفاوت می شود

نور، چه نور طبیعی خورشید و چه نور مصنوعی وسایلی مانند موبایل می تواند آغاز کننده ی یک سری واکنش ها در بدن باشد. مغز، کنترل کننده ی اصلی ریتم شبانه روزی بدن است و این واکنش ها را تحت فرمان دارد. شما برای تنظیم ساعت بدنتان نیاز به بهره مندی از نور طبیعی روز دارید . پس پرده های خانه تان را کنار بزنید تا نور طبیعی به داخل اتاق هایتان بتابد. نور طبیعی خورشید برای درمان اختلالات خلقی فصلی بسیار مفید است.

به محض آن که نور وارد چشم هایمان می شود، شبکیه ی چشم تحریک شده و پیام هایی به سمت هیپوتالاموس فرستاده می شود. در هیپوتالاموس دو هسته ی کوچک وجود دارد که بخش اصلی تنظیم کننده ی ساعت درونی بدن ماست. این دو هسته اطلاعاتی درباره ی نور و تاریکی و ساعت بیولوژیک در سراسر سیستم عصبی و کل بدن ارسال می کنند. این فرایند به ما اجازه می دهد در طول روز هوشیار و فعال باشیم و هنگام شب به خواب برویم.

به همین دلیل رفتن به رختخواب همراه با موبایل و یا هر وسیله ای مانند آن، شما را مدت ها بیدار نگه می دارد. گیرنده های چشم شما حتی به جزئی ترین امواج نوری بسیار حساس اند. این کار می تواند ساعت بدنتان را فریب دهد و گمان کند که هنوز زمان خواب نشده است. نتیجه ی نهایی این خواهد بود که فعالیت های فیزیولوژی درونی از جمله خواب، خلق و خو و متابولیسم بدن دچار اختلال می شوند.

نور خورشید
برای تعادل بهتر مانند سرخ پوستان عمل کنید

حتما اغلب شما چیزهایی درباره ی زندگی متفاوت سرخپوستان، از جمله رژیم غذایی خاص شان شنیده اید. برخی کارشناسان معتقدند که می توان برای بهبود تعادل بدن از یکی از روش های زندگی این گروه الگو برداری کرد که اصطلاحا به آن "روشنایی سرخپوستان" می گویند. به این معنا که هنگام خواب تاریکی را به حداکثر برسانیم و در طول روز تا حد زیادی از نور طبیعی بهره مند شویم.

شما برای تنظیم ساعت بدنتان نیاز به بهره مندی از نور طبیعی روز دارید . یک پیاده روی 20 تا 30 دقیقه ای موقع ظهر را در برنامه ی روزانه ی خود بگنجانید. اگر این کار برایتان امکان پذیر نیست، پرده های خانه تان را کنار بزنید تا نور طبیعی به داخل اتاق هایتان بتابد. نور طبیعی خورشید برای درمان اختلالات خلقی فصلی بسیار مفید است.

ورزش تا حدی می تواند ریتم بدن را تحت تأثیر قرار دهد

افرادی که در انتهای روز ورزش می کنند، ساعت درونی قوی تری نسبت به آنان که صبح ها ورزش می کنند، دارند. ریتم شبانه روزی بدن، 8 ساعت بعد از بلند شدن از خواب افت می کند و شما دچار خواب آلودگی می شوید. بعضی کارشناسان داشتن یک چرت کوتاه مدت را در این زمان پیشنهاد می کنند. پس آیا شما باید ورزش صبح تان را نادیده بگیرید؟ البته که نه، ورزش کردن در هر صورت بهتر از انجام ندادن آن است و فواید خودش را دارد. اما همه ی ما از ورزش کردن قبل از خواب منع شده ایم، زیرا فعالیت بدنی، ضربان قلب و میزان کورتیزول را افزایش می دهد که سبب می شود سخت تر به خواب برویم. باید حداقل تا سه ساعت قبل از خواب ورزش نکنیم.

ممکن است به اختلال عاطفی جزئی دچار شوید

اختلال عاطفی فصلی به محض کوتاه شدن روزها خود را نمایان می سازد و احتمالا دلیل آن کاهش مدت زمان تابش نور خورشید می باشد. آفتاب باعث افزایش سروتونین بدن که یک بهبود دهنده ی خلق و خو است، می شود. افراد مبتلا به SAD (اختلال عاطفی فصلی) تمایل دارند 12 تا 14 ساعت بخوابند. همچنین علاقه ی بیش از حد به مصرف کربوهیدرات ها و مواد شیرین دارند و در نهایت افزایش وزن پیدا می کنند. این افراد افسردگی را نیز تجربه می کنند. نشان داده شده که نوردرمانی یک راه حل موثر برای اختلال عاطفی است. داشتن یک پیاده روی صبحگاهی در فضای باز پیشنهاد خوبی است.

واکنش بدن در بعد از ظهرها بین اغلب افراد مشابه است

همه ی نژادهای انسانی در سراسر جهان در ساعات بین 2 تا 4 بعد از ظهر دچار افت تمرکز شده و خواب آلود می شوند. چه اتفاقی می افتد؟ ریتم شبانه روزی بدن، 8 ساعت بعد از بلند شدن از رختخواب افت می کند و شما وارد چرخه ای از خواب آلودگی می شوید.

بعضی کارشناسان داشتن یک چرت کوتاه مدت را در این زمان پیشنهاد می کنند (نباید این چرت بیش از 30 دقیقه طول بکشد، زیرا مانع خوابیدن به موقع در شب خواهد شد). اگر در محل کارتان جایی برای استراحت ندارید می توانید برای مدتی چشم هایتان را ببندید و یا بیرون از محل کارتان قدم بزنید تا خواب آلودگی تان برطرف گردد.

ساعت صحیح بدنتان را دنبال کنید تا سالم تر بمانید

بررسی ها نشان داده است که تزریق واکسن آنفلوانزا در صبح موثرتر از بعد از ظهر است. بدن افرادی که در صبح واکسن را دریافت می کنند، آنتی بادی بیشتری را تولید می کند و این نشان می دهد پاسخ سیستم ایمنی بدن در صبح قوی تر می باشد.
==================
http://www.asriran.com/fa/news/506236
===============
منبع: تبیان

راه سلامت شصت و هفت


یک فنجان زرشک دو سوم میزان نیاز به ویتامین کا را در روز تامین می کند. زرشک منبع فوق العاده فولات، مس، منگنز، و ویتامین های ث، ب 6 وE نیز محسوب می شود.
کارشناسان کلینیک مایو اینطور اعلام کرده اند که مصرف سبزیجات قرمز رنگ از قبیل کلم، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای و ... ممکن است به کاهش خطر ابتلا به دیابت، پوکی استخوان و کلسترول بالا کمک کند.

رنگ های قرمز تیره موجود در برخی گیاهان حاکی از آن است که حاوی مواد مغذی گیاهی به نام آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی برای جلوگیری از ابتلا به سرطان، بیماری های مزمن و تقویت سیستم ایمنی بدن هستند.

همچنین این سبزیجات غنی از لیکوپن و آنتوسیانین هستند. لیکوپن آنتی اکسیدانی است که نشان داده شده خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد ضمن این که منجر به محافظت از چشم ها، مبارزه با عفونت و آسیب های ناشی از دود تنباکو می شود. آنتوسیانین نیز منجر به محافظت از کبد، بهبود بینایی، کاهش فشار خون و التهاب خواهد شد.

با وجود مزایای ثابت شده سبزیجات قرمز رنگ، آمارها نشان می دهد که 95 درصد از بزرگسالان به اندزاه کافی اینگونه سبزیجات را استفاده نمی کنند.

چغندر: یکی از سبزیجات غنی از آنتی اکسیدان و منبع بزرگ پتاسیم، فیبر، فولات، ویتامین ث و نیترات ها است. مطاعات نشان داده سبزیجات با ریشه خاکی خاصیت کاهش فشار خون، بهبود جریان خون و افزایش استقامت ورزشی را دارند. نوشیدن آب چغندر میزان نیاز روزانه به ویتامین های ث، کا و آ را نیز تا حد زیادی تامین می کند.

کلم قرمز:
 حاوی آنتوسیانین است؛ آنتی اکسیدانی قوی که خطر ابتلا به اختلالات مغزیف سرطان، و بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. مصرف روزانه یک فنجان کلم قرمز، 85 درصد از میزان نیاز روزانه به ویتامین ث را تامین می کند ضمن این که تامین کننده 42 درصد از میزان نیاز به ویتامین کا و 20 درصد از میزان نیاز به ویتامین آ است. کلم قرمز منبع بزرگ فیبر، ویتامین ب 6، پتاسیم و منگنز نیز محسوب می شود. کلم قرمز حاوی گلوکوزینولات و سایر مواد مغذی برای افزایش باکتری های خوب روده است.

گوجه فرنگی:
 منبع بزرگ لیکوپن، ویتامین ث و پتاسیم شناخته می شود. بر اساس گزارش موسسه ملی بهداشت ایالات متحده، حدود 85 درصد از لیکوپن موجود در رژیم غذایی از طریق گوجه فرنگی تازه و محصولات آن تامین می شود.

فلفل قرمز دلمه ای: این سبزی شیرین دوز روزانه ویتامین آ را تامین می کند ضمن این که سه برابر بیشتر از میوه های خانواده مرکبات حاوی ویتامین ث است. یک عدد فلفل قرمز تنها 30 کالری دارد و مصرف آن، یک انتخاب عالی برای تقویت سیستم ایمنی بدن و درخشندگی پوست است. غلظت بالای ویتامین ث موجود در این فلفل از بدن در برابر عفونت ها محافظت می کند. جویدن خام یا پخته فلفل قرمز تامین کننده ویتامین ب 6، ویتامینEو فولات است.

تربچه: منبع خوبی از ویتامین ث، فولات و پتاسیم است ضمن این که فیبر موجود در آن، برای مدت طولانی احساس سیری ایجاد می کند. مصرف تربچه منجر به افزایش باکتری های مفید روده برای سلامت دستگاه گوارش خواهد شد.

فلفل قرمز تند: حاوی کپسایسین برای کاهش درد است ضمن این که این نوع فلفل ترکیبات ضد سرطان نیز دارد. مصرف تنها یک اونس فلفل قرمز تند دو سوم میزان نیاز به ویتامین ث را تامین می کند ضمن این که منبع خوبی از منیزیم، مس و ویتامین آ نیز هست.

زرشک: یک فنجان زرشک دو سوم میزان نیاز به ویتامین کا را در روز تامین می کند. زرشک منبع فوق العاده فولات، مس، منگنز، و ویتامین های ث، ب 6 وE نیز محسوب می شود.

پیاز قرمز: سبزی های خانواده پیاز همگی حاوی مواد شیمیایی گیاهی برای تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش کلسترول و حمایت از کبد هستند. سولفید آلیل موجود در پیاز قرمز منجر به مبارزه با سرطان و بیماری های قلبی می شود ضمن این که حمایت کننده باکتری های مفید روده است.

منبع: آوای سلامت
-------------------
http://www.asriran.com/fa/news/507425
----------------


museum90

چگونه خود را در مقابل سکته مغزی ایمن کنیم

شکلات تلخ حاوی ترکیباتی به نام فلاونوئید است که سبب انعطاف پذیری رگ ها می شود و از ایجاد لخته جلوگیری می کند.
 سکته مغزی دومین عامل مرگ و میر در ایران است. محققان این عارضه را قابل پیشگیری می دانند و معتقدند با چند راهکار ساده می توان از آن اجتناب کرد.

هر پنج دقیقه ای که می گذرد، یک تن در کشور دچار سکته مغزی می شود.به عبارت دیگر هر روز 288 تن از هموطنان سکته مغزی می کنند که شمار آنان را اگر جمع ببندیم از صد هزار تن در سال بیشتر می شود.

سکته مغزی به دلیل وقفه ای کوچک در جریان خون مغز یا انسداد رگ ها بوجود می آید. در این حالت جریان اکسیژن و مواد غذایی به مغز محدود می شود و بخشی از بافت مغز آسیب می بیند. در ادامه چند راهکار ساده برای کاهش احتمال سکته مغزی ارایه شده است.

-شکلات تلخ بخورید
شکلات تلخ حاوی ترکیباتی به نام فلاونوئید است که سبب انعطاف پذیری رگ ها می شود و از ایجاد لخته جلوگیری می کند.

-با ویتامین های گروه B آشتی کنید
نتیجه مطالعات نشان می دهد ویتامین های گروه B به ویژه اسید فولیک و ویتامین های B6 و B12 به باز شدن شریان ها کمک می کنند و احتمال ابتلا به بیماری های مربوط به عروق خونی را کاهش می دهند.

-خروپف علامت خوبی نیست
خروپف می تواند علامت آپنه یا قطع موقت تنفس در خواب باشد؛ آپنه خوب با افزایش احتمال سکته مغزی و حمله قلبی مرتبط است.

-کمتر از هفت ساعت نخوابید
مطالعات نشان می دهد خواب کمتر از هفت ساعت با افزایش هورمون های استرس، فشار و قند خون، احتمال حمله قلبی و سکته را افزایش می دهد.

-روزانه هشت لیوان آب بنوشید
آب رسانی به بدن به بهبود گردش خون کمک کرده و از فشار خون جلوگیری می کند.
-از زنجبیل و زردچوبه در غذاهای خود استفاده کنید؛ زیرا خواص ضد التهابی دارند.

-به مسافرت بروید
مطالعات نشان می دهد سفر و استفاده از تعطیلات، یکی از مهمترین روش های غلبه بر استرس است و استرس یکی از عوامل تاثیرگذار بر بیماری های قلبی و سکته محسوب می شود.


-در هوای آلوده از منزل خارج نشوید


-مولتی ویتامین بخورید


-وزن خود را کاهش دهید

-ادرار خود را نگه ندارید

مطالعات محققان دانشگاه تایوان نشان می دهد پرشدن مثانه سبب تحریک عروق کرونر می شود.


-تحت نظر پزشک روزی یک قرض آسپرین بچه بخورید

-نوشابه را با آبمیوه طبیعی جایگزین کنید

-سیگار نکشید

-روزی 20 دقیقه پیاره روی کنید

-حداقل هفته ای یک بار ماهی بخورید

-از غذاهای فیبردار غافل نشوید

-بذر کتان در کاهش احتمال بیماری های عروقی موثر است

-حبوبات را در وعده های غذایی بگنجانید

انجمن سکته آمریکا به هشت نکته اساسی اشاره کرده است که احتمال بروز سکته مغزی را کاهش می دهد. این عوامل عبارتند از:

-اندازه گیری مرتب فشار خون و درمان فشار خون بالا

-کنترل ضربان قلب نامنظم

-پرهیز از استعمال دخانیات

-اندازه گیری مستمر کلسترول خون و جلوگیری از افزایش آن

-اجتناب از مصرف الکل

-کنترل قند خون

-درمان اختلالات گردش خون

منبع: ایرنا
-----------------------
http://www.asriran.com/fa/news/507385
--------------------


museum90

مبتلایان به دیسک کمر نباید ورزش کنند؟

«در موارد استثنا که فرد دیسکوپاتی حاد دارد فقط چندروز به وی استراجت مطلق تجویز می‌شود اما در کل کسانی که دیسکوپاتی و کمردردهای مزمن دارند، فعالیت‌های روزمره را باید خودشان انجام دهند.»
واقعیت این است که برخی ورزش‌ها برای افرادی که دچار دیسکوپاتی‌های کمر و گردن هستند، ممنوع است اگر کسی دیسکوپاتی کمر داشته باشد، ورزش‌هایی که با خمش و چرخش همراه است و نیز دراز و نشست، به آنها توصیه نمی‌شود؛ بهتر است به ورزش‌های ساده مثل پیاده‌روی بپردازند.

دنیای صنعتی امروزی، تنها آلودگی‌های محیطی را در پی ندارد، بلکه لحظه‌ای غفلت و بی‌توجهی به سبک زندگی سالم، نیز ممکن است مخاطرات زیادی را برای فرد به همراه داشته باشد، شاید همه‌چیز با بلند کردن جسمی ‌سنگین از روی زمین آغاز شود و تا پایان عمر‌، اندام فرد را درگیر دردهای جبران‌ناپذیری کند، بدون شک در بین اطرافیان‌مان، کم نیستند افرادی که دچار کمردرد نشده یا حرفی از دیسک کمر نزده باشند، کمردرد و دیسک‌کمر از مشکلات شایع اغلب ایرانیان است که سن و سال نیز نمی‌شناسد، اغلب این بیماری‌ها، ناشی از سهل‌انگاری بوده و فرد گاه برای گریز از درد، به روش‌های سنتی و گاه غیرعلمی ‌نیز روی می‌آورد، نگران‌کننده‌تر آنکه، فردی که دچار کمردرد یا دیسک کمر می‌شود نسخه‌ی درمانی‌اش می‌شود، استراحت مطلق و پرهیز از ورزش.

آیا این باور درست است کسانی که دچار دیسکوپاتی‌های کمر و گردن می‌شوند، نباید ورزش کنند؟ دکتر وحید صبحانی متخصص پزشکی ورزشی و عضو هیئت علمی ‌دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله در این‌باره می‌گوید: «واقعیت این است که برخی ورزش‌ها برای افرادی که دچار دیسکوپاتی‌های کمر و گردن هستند، ممنوع است اگر کسی دیسکوپاتی کمر داشته باشد، ورزش‌هایی که با خمش و چرخش همراه است و نیز دراز و نشست، به آنها توصیه نمی‌شود؛ بهتر است به ورزش‌های ساده مثل پیاده‌روی بپردازند.»

عضو هیئت علمی ‌دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله با بیان اینکه افراد مبتلا به دیسکوپاتی کمر و گردن، نباید استراحت مطلق داشته باشند افزود: «در موارد استثنا که فرد دیسکوپاتی حاد دارد فقط چندروز به وی استراجت مطلق تجویز می‌شود اما در کل کسانی که دیسکوپاتی و کمردردهای مزمن دارند، فعالیت‌های روزمره را باید خودشان انجام دهند.»

دکتر صبحانی ادامه داد: «اگر فرد بخواهد عود کمردرد خود را کاهش دهد، باید استقامت عضلات شکم، کمر و باسن را افزایش داده و به تعبیری کمربند لگنی را تقویت کرد، آن هم با یک حرکت ورزشی ساده، به این شکل که هرجا و در هر حالتی که باشند، می‌تواند عضلات شکم را به سمت مهره‌های ستون فقرات کشیده و بدون حبس نفس، به مدت بیست تا ٣٠ ثانیه در همان حالت باقی بماند، لازم است این حرکت روزی ٣٠ الی ٤٠مرتبه تکرار شود.» به گفته این متخصص پزشکی ورزشی، برای افزایش استقامت عضلات باسن نیز فرد می‌تواند روی شکم خوابیده، زانو را خم کرده و در آن حالت سعی کند پا را از زمین بلند کند، این روش نیز شروع مناسبی برای تقویت عضلات باسن است.

اما افراد مبتلا به دیسکوپاتی کمر و گردن و به‌طور کلی کسانی که به‌طور غیرحرفه‌ای ورزش می‌کنند برای جلوگیری از آسیب‌های ورزشی باید چگونه عمل کنند؟ دکتر صبحانی در پاسخ به این سئوال گفت: «از آنجایی که پیشگیری مقدم بر درمان است، برای جلوگیری از آسیب‌های ورزشی، فرد باید آمادگی جسمانی مناسب برای انجام ورزش موردنظر را داشته باشد، به‌طور مثال کسی که به ورزش فوتبال علاقه دارد، در صورت اضافه وزن، نباید ورزش را با فوتبال آغاز کند، این فرد ابتدا باید به ورزش‌های هوازی مانند پیاده‌روی بپردازد، وزن خود را کمی ‌کاهش داده و وقتی عضلاتش استحکام لازم را پیدا کرد و به آمادگی قلبی - تنفسی مناسب رسید، به سراغ ورزش‌های رقابتی به مانند فوتبال و والیبال برود.»

این متخصص پزشکی ورزشی افزود: «این باور که ما با یک زانوبند از آسیب‌های ورزشی جلوگیری کنیم درست نیست، این ابزار فقط کمی‌ افزایش حس عمقی می‌دهد و تا اندازه‌ای از آسیب جلوگیری می‌کند، ولی مانع از بروز آسیب نخواهد شد.»

درصورتی‌که فردی مشکل زانو نداشته باشد چه مدت زمانی باید پیاده‌روی کند؟ دکتر وحید صبحانی با بیان اینکه یک ساعت پیاده‌روی معمولی هیچ فشاری به زانو وارد نمی‌کند خاطرنشان کرد: «اگر فردی آمادگی جسمانی لازم را داشته باشد، متخصصان پزشکی ورزشی، مدت زمان پیاده‌روی را برای آنها معین نمی‌کنند، بنابراین فرد می‌تواند بیش از یک ساعت نیز ورزش کند، اما توصیه می‌شود بعد از یک ساعت پیاده‌روی، چند دقیقه‌ای استراحت شود و بعد فعالیت ورزشی ادامه یابد، همچنین اگر کسی بخواهد روزانه ١٢٠دقیقه پیاده‌روی کند، به شرط برخورداری از آمادگی جسمانی لازم و نداشتن اضافه وزن و بیماری‌های زمینه‌ای و وارد نشدن فشار به زانو، مانعی برای او وجود ندارد.» ورزش برای حفظ سلامتی و نیز به‌عنوان مکملی برای درمان برخی بیماری‌ها نیاز به اصول اولیه دارد که یکی از آنها گرم کردن بدن است، برای شروع ورزش چه مدت زمانی باید جسم را گرم کرد؟ عضو هیئت علمی ‌دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله در این‌باره تاکید کرد: «در یک جلسه ورزشی، فرد باید به مدت حداقل ٥ دقیقه بدن را گرم کرده و به مدت ٢ تا ٥ دقیقه حرکات کششی را انجام داده و بعد سراغ ورش اصلی برود.» در این بین برخی افراد در آغاز ورزش احساس می‌کنند عضلات بدن‌شان خشک است و انعطاف‌پذیری لازم را ندارد.

دکتر صبحانی یادآور شد: «به این دست افراد توصیه می‌شود حداقل در هفته سه روز تمرین‌های انعطاف‌پذیری و کششی انجام دهند، هر حرکت کششی نیر باید حداقل ١٥دقیقه تداوم یابد، فرد برای داشتن عضلات انعطاف‌پذیر باید روزانه ٥ بار و به مدت ١٥ثانیه ٣ الی ٤ عضله اندام تحتانی و قوقانی را تحت حرکات کششی قرار دهد، با تداوم این نسخه ورزشی، بعد از ٤ الی ٦ هفته بدن فرد از انعطاف‌پذیری لازم برخوردار خواهد شد.»

برخی بر این باورند که طناب زدن می‌تواند جایگزین ورزش‌های پرتحرک باشد و در مقایسه با سایر حرکات ورزشی فواید زیادی برای جسم دارد، اما در این‌باره دکتر وحید صبحانی گفت: «اگر ما بگوببم طناب زدن می‌تواند جای ورزش‌های هوازی و مقاومتی را بگیرد، این درست نیست، ولی طناب زدن برای افزایش استحکام قلبی عروقی و افزایش تراکم استخوان‌ها مفید است، همچنین طناب زدن به عنوان یک ورزش به تنهایی توصیه نمی‌شود مگر اینکه در کنار سایر ورزش‌های هوازی و کار با دستگاه، نقش مکمل را ایفا کند.»

در ورزش‌های قدرتی و بدنسازی برخی در تلاش‌اند در طول یک جلسه تمامی ‌حرکت‌های مربوط به گروه‌های عضلانی را انجام دهد، این متخصص پزشکی ورزشی در این‌باره توصیه کرد: «در چنین ورزش‌هایی اگر فرد بخواهد تمامی‌ حرکت‌های مربوط به گروه‌های عضلانی را در یک جلسه انجام دهد، اشکالی ندارد، ولی باید بین فعالیت ورزشی اخیر و فعالیت ورزشی بعدی، ٤٨ ساعت فاصله بیافتد‌، یعنی فرد اگر امروز تمرین‌های ورزشی مربوط به اندام فوقانی را انجام داده، باید ٤٨ ساعت با فعالیت ورزشی روز بعد او فاصله باشد، ضمن اینکه ٤٨ساعت بعد نمی‌تواند دوباره به تمرینات اندام فوقانی بپردازد، بلکه باید حرکات مربوط به گروه‌های عضلانی اندام تحتانی را انجام دهد، اینجا فقط یک تبصره وجود دارد آن هم درخصوص ورزشکاران حرفه‌ای که با در نظر گرفتن شرایط خاص می‌توانند با فاصله ٢٤ ساعت ورزش کنند.»

عضو هیئت علمی‌ دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله در ادامه به علاقه‌مندان رشته بدنسازی گفت: «برای شروع ورزش رشته بدنسازی، توصیه می‌شود سه روز در هفته برای این امر در نظر گرفته شود اما در صورت اصرار فرد به انجام بدنسازی روزانه، ضروری است تقسیم بندی مربوط به انجام ورزش‌های اندام تحتانی و قوقانی رعایت شود، اگر کسی در بدنسازی به دنبال طی کردن راه چندساله است باید بداند که تصمیم او منجر به عدم تناسب عضلات و استخوان‌هایش خواهد شد.»

دکتر صبحانی همچنین به شیوه نادرست استفاده از مکمل‌های ورزشی در بین ورزشکاران رشته بدنسازی پرداخت و افزود: «مکمل‌های ورزشی در صورت مجاز بودن و تجویز پزشک هیچ‌گونه آسیبی برای ورزشکار نخواهد داشت ولی متاسفانه بیش از ٩٠درصد مکمل‌های ورزشی، غیرورزشی‌اند، برخی از آنها داروهای چون تستوسترون است نه مکمل، برخی ورزشکاران متاسفانه انسولین و سوما مصرف می‌کنند که عوارض کوتاه‌مدت و درازمدتی به مانند سرطان و عقیم شدن در پی دارد.» علاوه‌بر اینها بسیاری از سالمندان جامعه علاقه‌مند ورزش‌اند اما شرایط جسمانی‌شان فرصت ورزش را به آنها نمی‌دهد در این‌باره دکتر وحید صبحانی می‌گوید: «سالمندان بالای ٨٠ سال می‌توانند روزانه ده دقیقه پیاده‌روی کنند، اگر زانو درد دارند و پیاده‌روی برای‌شان مشکل‌ساز است و برای اینکه از فعالیت فیزیکی غافل نشوند، سعی کنند کارهای منزل را خودشان انجام دهند، همچنین می‌توانند روزانه با وزنه‌های نیم کیلویی، اندام فوقانی و تحتانی را ورزش دهند.»

منبع: روزنامه سایه
================
http://www.asriran.com/fa/news/507426
======

راه سلامت شصت و شش


هم عسل و هم دارچین به تنهایی دارای فواید سلامت مختلف هستند. با این وجود، برخی بر این باورند که با ترکیب این دو ماده محصولی مفیدتر شکل می گیرد.

عسل و دارچین دو ماده طبیعی هستند که فواید سلامت بسیاری را ارائه می کنند. برخی افراد مدعی هستند که ترکیب این دو ماده می تواند در درمان بیماری های مختلف کاربرد داشته باشد. در شرایطی که شواهدی وجود دارند که عسل و دارچین به تنهایی دارای برخی مصارف دارویی هستند، برخی ادعاها درباره ترکیب عسل و دارچین نیز خوب و درست به نظر می رسند.

عسل و دارچین؛ درمانی قدرتمند یا دروغی بزرگ؟

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "اتوریتی نیوتریشن"، عسل مایع شیرینی است که توسط زنبورها تولید می شود. قرن هاست که از عسل به عنوان یک ماده غذایی و یک دارو استفاده می شود. امروزه از عسل بیشتر در پخت و پز و شیرینی پزی و یا به عنوان یک شیرین کننده در نوشیدنی ها استفاده می شود.

دارچین ادویه ای است که از پوست درخت دارچین به دست می آید. مردم با برداشت پوست درخت دارچین آن را خشک می کنند و شکل رول شده که به عنوان چوب دارچین شناخته می شود، حاصل می شود. دارچین به صورت چوب، پودر و یا عصاره در دسترس است.

هم عسل و هم دارچین به تنهایی دارای فواید سلامت مختلف هستند. با این وجود، برخی بر این باورند که با ترکیب این دو ماده محصولی مفیدتر شکل می گیرد.

در سال 1995، مقاله ای در یک نشریه کانادایی منتشر شد که در آن فهرستی بلند بالا از بیماری های قابل درمان توسط ترکیبی از عسل و دارچین ارائه شده بود. از آن زمان، ادعاهای جسورانه ای درباره این ترکیب مطرح شده اند.

اگرچه عسل و دارچین دارای کاربردهای سلامت بسیاری هستند، اما تمامی ادعاهای مطرح شده درباره ترکیب آنها از پشتوانه علمی برخوردار نیستند.

فواید دارچین که از پشتیبانی علمی برخوردارند

دارچین ادویه ای محبوب در پخت و پز و شیرینی پزی محسوب می شود و همچنین در قالب مکمل نیز کاربرد دارد. دو نوع اصلی از دارچین وجود دارند:

دارچین کاسیا که به نام دارچین چینی نیز شناخته می شود، محبوب‌ترین نوع دارچین در فروشگاه ها است. این محصول ارزان‌تر بوده اما از کیفیت پایین‌تری نسبت به دارچین سیلان برخوردار است.

دارچین سیلان به نام دارچین واقعی نیز شناخته می شود و یافتن آن دشوارتر از دارچین کاسیا است. این نوع دارچین از مزه و بوی اندکی شیرین‌تر سود می برد.

عسل و دارچین؛ درمانی قدرتمند یا دروغی بزرگ؟

فواید سلامت دارچین با ترکیبات فعال موجود در روغن عصاره ای این ماده پیوند خورده است. شناخته شده‌ترین ترکیب موجود در دارچین سینامالدهید است. همین ترکیب است که مزه و بوی تند دارچین را موجب می شود.

از جمله فواید قابل توجه دارچین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاهش التهاب: التهاب بلند مدت خطر ابتلا به بیماری مزمن را افزایش می دهد. مطالعات نشان داده اند که دارچین می تواند به کاهش التهاب کمک کند.

کمک به درمان بیماری های عصبی: چند مطالعه آزمایشگاهی نشان داده اند که دارچین می تواند به کند کردن سرعت پیشرفت بیماری های آلزایمر و پارکینسون کمک کند. این نتایج نیازمند تایید از طریق انجام آزمایش های انسانی هستند.

کمک به محافظت در برابر سرطان: چند مطالعه آزمایشگاهی و حیوانی نشان داده اند که دارچین به پیشگیری از رشد و تکثیر سلول های سرطانی کمک می کند. این نتایج نیازمند تایید از طریق انجام آزمایش های انسانی هستند.

همچنین برخی به این مساله اشاره داشته اند که دارچین می تواند درمانی طبیعی برای اختلال بیش فعالی-کمبود توجه (ADHD)، سندرم روده تحریک پذیر (IBS)، سندرم پیش از قاعدگی (PMS)، سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)، و مسمویت غذایی باشد.

با این وجود، شواهد علمی کافی برای پشتیبانی از این ادعاها وجود ندارد.

فواید عسل که از پشتیبانی علمی برخوردارند

عسل جایگزینی سالم‌تر برای قند و شکر است و همچنین مصارف دارویی نیز دارد. اما باید به این نکته اشاره داشت که تمامی انواع عسل دارای خواص یکسان نیستند.

عسل و دارچین؛ درمانی قدرتمند یا دروغی بزرگ؟

بیشتر فواید عسل با ترکیبات فعال که بیشتر در عسل با کیفیت بالا و پالایش نشده یافت می شوند، مرتبط است. در ادامه برخی از فواید عسل که از پشتیبانی علمی بهره می برند را ارائه می کنیم.

سرکوب کننده سرفه: نتایج یک مطالعه نشان داده است که عسل در برطرف کردن سرفه های شبانه موثرتر از دکسترومتورفان، ماده فعال موجود در بیشتر شربت های سرفه، است. همچنان به پژوهش های بیشتری در این زمینه نیاز است.

درمان زخم و سوختگی: چندین مطالعه نشان داده اند که استفاده از عسل می تواند روش درمانی قدرتمند برای بهبود زخم ها باشد.

همچنین، تصور می شود که عسل در کمک به خواب بهتر، تقویت حافظه، درمان عفونت های مخمری و به عنوان روشی طبیعی برای کاهش پلاک روی دندان ها موثر است، اما این ادعاها از پشتیبانی علمی برخوردار نیستند.

عسل و دراچین مفید برای برخی بیماری ها

نظریه این است که اگر عسل و دارچین می توانند به تنهایی مفید باشند، پس ترکیبی از این دو ماده باید اثری حتی قدرتمندتر به همراه داشته باشد. عسل و دارچین از برخی فواید سلامت مشابه بهره می برند که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

عسل و دارچین می توانند خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهند

ترکیبی از عسل و دارچین از پتانسیل کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی برخوردار است. این دو ماده می توانند چندین نشانه که به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می دهند، کنترل کنند. از جمله این نشانه ها می توان به سطوح افزایش یافته کلسترول بد (LDL) و سطوح بالای تری گلیسرید اشاره کرد.

فشار خون بالا و سطوح پایین کلسترول خوب (HDL) فاکتورهایی اضافی هستند که می توانند خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهند.

عسل و دارچین می توانند اثر مثبتی بر تمامی موارد مذکور داشته باشند.

عسل و دارچین؛ درمانی قدرتمند یا دروغی بزرگ؟

مطالعات نشان داده اند که مصرف عسل کلسترول بد را به میزان 6 تا 11 درصد و تری گلیسرید را تا 11 درصد کاهش می دهد. همچنین، عسل می تواند کلسترول خوب را حدود 2 درصد افزایش دهد.

از سوی دیگر، مشخص شده است که یک دوز روزانه دارچین کلسترول کلی را با میانگین 16 mg/dl، کلسترول بد را تا 9 mg/dl و تری گلیسرید را تا 30 mg/dl کاهش داده است. همچنین افزایش اندک در سطوح کلسترول خوب مشاهده شد.

در شرایطی که به صورت ترکیب مورد مطالعه قرار نگرفته اند، اما دارچین و عسل به صورت مستقل توانایی کاهش متوسط در فشار خون را نشان داده اند. اما باید توجه داشت که این پژوهش روی حیوانات صورت گرفته است.

افزون بر این، عسل و دارچین سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند که فواید متعددی برای قلب دارند. آنتی اکسیدان های پلی فنول جریان خون را بهبود می بخشند و از لخته شدن خون جلوگیری می کنند، و بر همین اساس، خطر حمله قلبی و سکته مغزی کاهش می یابد.

از آنجایی که عسل و دارچین هر دو به کاهش التهاب کمک می کنند می توانند از این طریق نیز به پیشگیری از ابتلا به بیماری قلبی کمک کنند. التهاب مزمن از عوامل اصلی در ابتلا به بیماری قلبی است.

ترکیب عسل و دارچین برای درمان زخم ها مفید است

عسل و دارچین دارای ویژگی های درمانی مستند هستند که می تواند برای درمان عفونت های پوستی مفید باشد. این دو ماده توانایی مبارزه با باکتری ها و کاهش التهاب را دارند. این دو عواملی مهم در بهبود پوست محسوب می شوند.

عسل به طور موفقیت آمیز در درمان سوختگی استفاده شده است. همچنین از این ماده می توان در درمان زخم پای دیابتی بهره برد.

دارچین نیز به واسطه ویژگی های قوی ضد باکتری خود می تواند در بهبودی زخم ها مفید باشد. طی یک مطالعه آزمایشگاهی مشخص شد که روغن عصاره ای دارچین به محافظت در برابر باکتری های مقاوم در برابر آنتی بیوتیک کمک کرده است. اما در این مطالعه از روغن عصاره ای دارچین استفاده شده بود که غلظت بالاتری نسبت به پودر دارچین دارد. هیچ مدرکی دال بر تاثیر مشابه پودر دارچین وجود ندارد.

عسل و دارچین می توانند برای مبتلایان به دیابت خوب باشند

شواهد مستند از این که مصرف منظم دارچین می تواند برای بیماران مبتلا به دیابت خوب باشد، در دسترس هستند. همچنین، ممکن است دارچین در پیشگیری از دیابت نیز موثر باشد. مطالعات متعدد نشان داده اند که دارچین سطوح قند خون ناشتا در بیماران مبتلا به دیابت را کاهش می دهد.

عسل و دارچین؛ درمانی قدرتمند یا دروغی بزرگ؟

یکی از روش هایی که دارچین در کاهش قند خون موثر عمل می کند، از طریق افزایش حساسیت به انسولین است. دارچین سلول ها را نسبت به هورمون انسولین حساس‌تر می سازد و به انتقال قند از خون به سلول ها کمک می کند.

به طور جالب توجه، دارچین ممکن است به افزایش سطوح قند خون نیز منجر شود و از این رو، بدن افراد سالم به گلوکز واکش نشان دهد.

عسل نیز از برخی فواید بالقوه برای بیماران مبتلا به دیابت سود می برد. مطالعات نشان داده اند که عسل نسبت به شکر تاثیر کمتری بر سطوح قند خون دارد.

افزون بر این، عسل می تواند کلسترول بد و تری گلیسرید را در بیماران مبتلا به دیابت کاهش دهد، در شرایطی که سطوح کلسترول خوب را افزایش می دهد.

عسل و دارچین گزینه ای سالم‌تر نسبت به قند و شکر معمولی برای شیرین کردن چای محسوب می شوند. با این وجود، عسل منبع خوبی برای کربوهیدارت ها است و از این رو، بیماران مبتلا به دیابت باید حد اعتدال را در مصرف آن رعایت کنند.

عسل و دارچین سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند

عسل و دارچین منابعی عالی برای آنتی اکسیدان ها هستند که فواید متعددی برای سلامت دارند. آنتی اکسیدان ها موادی هستند که از شما در برابر مولکول هایی ناپایدار که به نام رادیکال های آزاد شناخته می شوند و به سلول ها آسیب می زنند، محافظت می کنند.

عسل سرشار از آنتی اکسیدان های فنول است که با خطر کاهش یافته بیماری قلبی مرتبط هستند.

دارچین نیز در مقایسه با ادویه های دیگر در جایگاه بالایی به واسطه محتوای آنتی اکسیدانی خود قرار می گیرد.

مصرف عسل و دارچین به همراه هم می تواند دوزی قدرتمند از آنتی اکسیدان ها را به شما ارائه کند.

============

http://www.asriran.com/fa/news/507298

===========



museum90

وقتی بدن درخواست کمک می کند!

خشکی پوست می تواند نشانه ای از کمبود ویتامین E و یا کم آبی بدن باشد و بر همین اساس، می توانید مصرف غذاهای سرشار از این ویتامین مانند مغزهای خوراکی، ماهی های چرب و روغن های گیاهی را افزایش داده و به میزان کافی آب بنوشید.

بدن ما از مکانیزمی پیچیده و هماهنگ برخوردار است که میلیون ها فرآیند به طور همزمان در آن رخ می دهند. اما زمانی چیزی در عملکرد عادی و طبیعی اختلال ایجاد می کند، بدن سیگنالی مشخص به ما ارسال کرده و درخواست کمک می کند.

وقتی بدن درخواست کمک می کند!

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "هلثی هوس آیدیاز"، بیشتر اوقات ما این سیگنال ها را نادیده می گیریم و زمانی که شرایط جدی و وخیم می شود، تازه به خود می آمده اما شاید دیگر خیلی دیر شده باشد. بر همین اساس، آگاهی از چگونگی تشخیص نشانه ها برای رسیدگی به موقع و پیشگیری از پیچیدگی های بیشتر ضروری است. در ادامه با برخی نشانه ها که نباید نادیده گرفته شوند، بیشتر آشنا می شویم.

خشکی پوست

خشکی پوست می تواند نشانه ای از کمبود ویتامین E و یا کم آبی بدن باشد و بر همین اساس، می توانید مصرف غذاهای سرشار از این ویتامین مانند مغزهای خوراکی، ماهی های چرب و روغن های گیاهی را افزایش داده و به میزان کافی آب بنوشید.

خونریزی لثه

کمبود ویتامین C می تواند موجب خونریزی لثه ها شود و از این رو، باید میزان مصرف میوه ها از جمله اعضای خانواده مرکبات، سبزیجات، سیر و نوشیدن چای گیاهی را افزایش دهید.

شکنندگی ناخن و مو

این شرایط می تواند زمانی رخ دهد که بدن با کمبود ویتامین B و کلسیم مواجه است و از این رو، می توانید مصرف حبوبات، سیب زمینی، جوانه گندم، شیر و غلات کامل (سبوس دار) را افزایش دهید.

خشکی پوست آرنج

کمبود ویتامین های A و C می تواند به خشکی پوست در ناحیه آرنج منجر شود. برای مقابله با این شرایط می توانید مصرف میوه ها و سبزیجات به ویژه زردآلو، کدو تنبل و هویج را افزایش دهید.

میل به مواد غذایی خام

میل به خوردن غذای خام می تواند نشانه ای از برخی مشکلات کبد یا معده باشد. غذاهای خام گرفتگی عضلات را کاهش می دهند و ناراحتی معده را تسکین می دهند.

هوس برای غذای دریایی

هوس خوردن غذای دریایی می تواند نشانه ای از کمبود ید در بدن باشد.

میل به غذای شور

میل به غذای شور می تواند نشانه ای از برخی عفونت ها به ویژه در سیستم ادراری باشد.

گرفتگی عضلات پا، خواب کم، اضطراب

این موارد می توانند نشانه های احتمالی کمبود پتاسیم و منیزیم باشند. بر همین اساس، می توانید مصرف مغزهای خوراکی (بادام، دانه آفتابگردان، و بزرک) را برای منیزیم و سبزیجات سبز (مانند اسفناج، برگ چغندر، یا کلم کیل) را برای پتاسیم و همچنین آلو، زردآلو و گوشت قرمز را برای هر دو عنصر افزایش دهید.

میل افزایش یافته به شیرینی

میل بیش از اندازه به شیرینی می تواند نشانه خستگی عصبی و نیاز بدن به گلوکز برای تامین انرژی باشد. با مصرف شکلات تلخ یا عسل می توانید از مشکلات دستگاه گوارش پیشگیری کنید.

هوس برای غذاهای ترش

بدن ممکن است برای تحریک عملکرد کبد و کیسه صفرا به غذاهای ترش نیاز داشته باشد. برای رفع این شرایط می توانید لیمو و کرنبری مصرف کنید.

------------------------

http://www.asriran.com/fa/news/507474

-------------------