بهترین مطالب و تصاویر جهان

موزه علوم طبیعی+راه سلامت

بهترین مطالب و تصاویر جهان

موزه علوم طبیعی+راه سلامت

راه سلامت شصت


هنگامی که درباره پوکی استخوان فکر می کنید، احتمالا دردی که از استخوان و نه عضلات ناشی می شود را مد نظر قرار می دهید. اما درد و گرفتگی های عضلانی می توانند نشانه ای از روند از دست دادن بافت استخوانی هم در آقایان و هم در بانوان باشد.

تعیین این که چه زمانی در معرض خطر از دست دادن و زوال بافت استخوانی که به نام پوکی استخوان شناخته می شود، قرار داریم، آسان نیست. بر خلاف مشکلات پوستی یا مسائل داخلی بدن، ما نمی توانیم همواره آن چه که استخوان ها را تحت تاثیر قرار می دهد، مشاهده کنیم.

8 نشانه پوکی استخوان در آقایان

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "اکتیو بیت"، اگرچه پوکی استخوان می تواند یک بیماری پنهان باشد، به طور ویژه افراد مسن را تحت تاثیر قرار می دهد، اما روش هایی وجود دارند که آقایان می توانند برای تشخیص این که در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان قرار دارند، مد نظر قرار دهند. در ادامه با برخی از این نشانه ها بیشتر آشنا می شویم.

درد و گرفتگی عضلانی

8 نشانه پوکی استخوان در آقایان

هنگامی که درباره پوکی استخوان فکر می کنید، احتمالا دردی که از استخوان و نه عضلات ناشی می شود را مد نظر قرار می دهید. اما درد و گرفتگی های عضلانی می توانند نشانه ای از روند از دست دادن بافت استخوانی هم در آقایان و هم در بانوان باشد. در حقیقت، بسیاری از مردم درد مرتبط با زوال استخوان را با درد عضلانی اشتباه می گیرند. بر همین اساس است که مراجعه به پزشک و کشف منبع دقیق درد از اهمیت بسیاری برخوردار است. شرایط و مشکل خود را با جزئیات کامل با پزشک در میان بگذارید.

ناتوانی در فعالیت بدنی

8 نشانه پوکی استخوان در آقایان

بیشتر کارشناسان سلامت به بزرگسالان توصیه می کنند که روزانه حداقل به مدت 30 دقیقه فعالیت جسمانی با شدت متوسط داشته باشند. اما در آقایانی که احساس درد و ناراحتی دارند، تحقق این هدف دشوار است. اگر به واسطه درد در کمر یا مفاصل در انجام فعالیت های جسمانی دچار مشکل می شوید، زمان آن فرا رسیده تا به پزشک مراجعه کنید. با اعضای خانواده خود به منظور بررسی سابقه خانوادگی ابتلا به پوکی استخوان صحبت کنید. رسیدگی به این شرایط در مراحل اولیه می تواند به مدیریت درد و زیر کنترل داشتن آن در آینده کمک کند.

کمبود ویتامین D

8 نشانه پوکی استخوان در آقایان

سطوح پایین ویتامین D یکی از نشانه های پوکی استخوان نیست، اما می تواند عاملی در کاهش تراکم استخوانی باشد. در حقیقت، آقایانی که کمبود ویتامین D دارند، احتمال بیشتری دارد که پوکی ستخوان را تجربه کنند. بر همین اساس است که کارشناسان اصرار دارند که آقایان، به ویژه افراد بالای 50 سال، به طور مرتب سطوح ویتامین D خود را زیر نظر داشته باشند. برای رفع این مشکل اغلب فعالیت هایی ساده مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا مصرف مکمل توصیه می شود.

شکستن راحت ناخن ها

8 نشانه پوکی استخوان در آقایان

برای افرادی که به خوبی از ناخن های خود نگهداری می کنند، هیچ چیزی بدتر از شکستن ناگهانی آنها نمی تواند باشد. اما جدا از بر هم خوردن زیبایی ظاهری، شاید مشکلی زمینه ای وجود داشته باشد. ناخن های ضعیف یا شکننده می تواند نشانه ای از ابتلا به پوکی استخوان هم در آقایان و هم در بانوان باشد. البته گاهی اوقات مواجهه با برخی شرایط مانند باغبانی یا استفاده از مواد شیمیایی می تواند موجب ضعف ناخن ها شود و مشکل از استخوان ها ناشی نشود.

کاهش قد

8 نشانه پوکی استخوان در آقایان

با افزایش سن برای بسیاری از ما کوتاه‌تر شدن قد رخ می دهد. این مساله ای است که با پوکی استخوان و زوال استخوان تا حدی زیادی مرتبط است. با آغاز روند افت کیفیت استخوان ها، قد ما می تواند کوتاه‌تر به نظر برسد و یا حتی به واقع کوتاه شود. بر همین اساس است که معاینات منظم توسط پزشک توصیه می شود. افراد مسن بهتر است سابقه ای از شرایط قدی خود تهیه کنند و اگر با کاهش قد خود مواجه شدند، احتمال ارتباط آن با پوکی استخوان را با پزشک مطرح کنند.

وضع اندامی ضعیف

8 نشانه پوکی استخوان در آقایان

حفظ وضع اندامی مناسب چه در حالت نشسته و چه حالت ایستاده مهم است و به عنوان مثال باید از قوز کردن پرهیز کنیم. اما با زوال استخوان ها وضع اندامی ما به صورت مستقیم می تواند تحت تاثیر قرار بگیرد. در صورتی که همانند گذشته نمی توانید شرایط ایستادن و نشستن خود را حفظ کنید، بهتر است به پزشک مراجعه کرده و احتمال ابتلا به پوکی استخوان را بررسی کنید.

مشکلات لثه

8 نشانه پوکی استخوان در آقایان

نخستین نشانه پوکی استخوان ممکن است هیچ ارتباطی با استخوان ها یا مفاصل نداشته باشد. در حقیقت، نخستین نشانه قابل رویت زوال چشمگیر استخوانی می تواند در دهان که شاید آخرین جایی باشد که به ذهنتان خطور می کند، پدیدار شود. زوال و التهاب بافت لثه (یا پریودنتیت) اغلب نخستین نشانه پوکی استخوان است. کاهش تراکم استخوان آرواره می تواند به زوال لثه منجر شود.

اشکال در گرفتن اجسام

8 نشانه پوکی استخوان در آقایان

آیا در به دست گرفتن اجسام مختلف دچار مشکل می شوید؟ مشکلاتی که در دست گرفتن اجسام برای شما ایجاد می شود می تواند نشانگر ابتلا به پوکی استخوان باشد. خبر خوب این است که با انجام تمرینات قدرتی ساده و تقویت عضلات و استخوان های دست می توانید با این مشکل مقابله کنید. در این زمینه می توانید با پزشک خود مشورت کنید.

==============

http://www.asriran.com/fa/news/509599/8

===========================



museum90

بخور، نخورهای معده خالی!

عسل به بیداری سیستم ایمنی بدن و دستگاه گوارش کمک می کند. مطالعات صورت گرفته نشان داده اند که عسل می تواند به بهبود «سندرم روده تنبل» و دیگر مشکلات معده کمک می کند.

غذا خوردن برای سلامت و بهزیستی ما حیاتی است. ما برای تداوم زندگی خود نیازمند مواد غذایی هستیم. در برخی موارد، این که چه زمانی غذا می خورید و این که چه چیزی مصرف می کنید نیز می تواند مهم باشد. خوردن مواد غذایی خوب در زمان اشتباه نه تنها ممکن است سودی نداشته باشد، بلکه مضر نیز باشد.

بخور، نخورهای معده خالی!

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "لایف هک"، هدف از سالم غذا خوردن تنها مصرف مواد غذایی سالم و پرهیز از نمونه های بد و ناسالم نیست. بلکه آشنایی با بدن و آگاهی از چگونگی بهینه سازی غذایی است که قصد خوردن آن را دارید. این به معنای فراگیری چگونگی بهبود گوارش برای به حداکثر رساندن جذب مواد مغذی کلیدی مورد نیاز بدن است.

از جمله مواد غذایی که می توانید با معده خالی آنها را مصرف کنید می توان به چهار مورد زیر اشاره کرد:

میوه تازه

بخور، نخورهای معده خالی!

میوه در گروه مواد غذایی فوق العاده سالم قرار می گیرد که سرشار از ویتامین ها، مواد مغذی، فیبر و آب است. با افزودن میوه ها به رژیم غذایی به شیوه درست و مناسب به دستگاه گوارش خود اجازه می دهید تا از فواید چشمگیر دریافت ویتامین و گوارش بهبود یافته بهره‌مند شود. آغاز روز با مصرف میوه به شما در سم زدایی بدن کمک می کند، میزان قابل توجهی انرژی در اختیارتان قرار می دهد، می تواند به کاهش وزن کمک کند و تمرکز شما بر انجام فعالیت های روزانه را افزایش می دهد.

قندهای ساده موجود در میوه برای جذب کامل در بدن به زمان نیاز دارند. هنگامی که میوه به تنهایی مصرف می شود و معده نیز خالی است، تمام مواد مغذی، فیبر غذایی و قندهای ساده موجود در میوه می توانند هر چه راحت‌تر پردازش شوند.

حریره جو دوسر و گندم سیاه

بخور، نخورهای معده خالی!

خوردن غذای تهیه شده از جو دو سر در ابتدای صبح و با معده خالی فواید مختلفی دارد. نخست، پوششی روی دیواره داخلی معده ایجاد می کند که از التهاب ناشی از اسید هیدروکلریک (HCL) پیشگیری می کند. همچنین، جو دوسر حاوی فیبر محلول است که به گوارش بهتر و کاهش سطوح کلسترول کمک می کند.

گندم سیاه نیز گوارش را تحریک می کند، در شرایطی که سطوح فشار خون و کلسترول را نیز کاهش می دهد. مصرف این ماده به پاکسازی سموم و فلزات سنگین از روده کمک می کند و احساس سیری را برای مدت زمانی طولانی‌تر حفظ می کند.

عسل

بخور، نخورهای معده خالی!

عسل به بیداری سیستم ایمنی بدن و دستگاه گوارش کمک می کند. مطالعات صورت گرفته نشان داده اند که عسل می تواند به بهبود «سندرم روده تنبل» و دیگر مشکلات معده کمک می کند. همچنین، عسل به عنوان یک عامل پاک کننده عمل می کند و به بدن در رهایی از شر ویروس ها و باکتری ها کمک می کند.

تخم مرغ

بخور، نخورهای معده خالی!

مصرف تخم مرغ می تواند فواید سلامت مختلفی را برای شما به همراه داشته باشد. آن چه تخم مرغ را به یک ماده غذایی عالی برای مصرف با معده خالی تبدیل می کند، این حقیقت است که احساس سیری برای مدت زمانی طولانی‌تر را ایجاد می کند. مطالعات نشان داده اند که مصرف صبحگاهی تخم مرغ کاهش کالری دریافتی در طول روز را به همراه داشته است. همچنین، این ماده غذایی به کاهش چربی و کاهش وزن کمک می کند.


در کنار آگاهی از این که چه مواد غذایی را می توانیم با معده خالی مصرف کنیم تا هرچه بیشتر از فواید آنها بهره‌مند شویم، آشنایی با مواد غذایی که باید از خوردن آنها پرهیز شود نیز اهمیت دارد. خوردن غذای اشتباه در زمان اشتباه می تواند همه چیز را خراب کند. بهتر است از خوردن این مواد غذایی با معده خالی پرهیز کنید:

گوجه فرنگی

بخور، نخورهای معده خالی!

گوجه فرنگی سرشار از مواد مغذی و ویتامین C است. اما این ماده غذایی از سطوح بالای اسید تانیک برخوردار است که موجب افزایش اسیدیته معده می شود و می تواند در بلند مدت به زخم معده منجر شود. بهتر است گوجه فرنگی را با معده خالی مصرف نکنید و در وعده های ناهار یا شام از آن استفاده کنید.

ماست

بخور، نخورهای معده خالی!

بهتر است با معده خالی ماست نخورید زیرا فواید باکتری های اسید لاکتیک موجود در ماست به واسطه اسیدیته بالای اسید معده از بین می رود. بر همین اساس، هنگامی که ماست را با معده خالی و صبح هنگام مصرف می کنید، مقدار اندکی از فواید سلامت آن نصیب شما می شود.

قندهای فرآوری شده

بخور، نخورهای معده خالی!

همه ما می دانیم که مصرف بیش از اندازه قند برای سلامت انسان مضر است. اما آیا می دانید قندهای افزوده شده به بیشتر غذاهای فرآوری شده از اثری مشابه با نوشیدن بیش از اندازه الکل بر کبد برخوردار هستند؟ قندی که به طور طبیعی در میوه ها وجود دارد به واسطه فیبر موجود در آنها خنثی می شود، اما میزان قابل توجه قندهای افزوده شده در غذاهای فرآوری شده به ویژه اگر با معده خالی مصرف شوند، فشار مضاعفی بر کبد وارد می کند و خطر آسیب دیدن این اندام را افزایش می دهد. پس بهتر است برای صبحانه غذاهایی مانند دونات و پیراشکی مصرف نکنید.

موز

بخور، نخورهای معده خالی!

موز یکی از بهترین مواد غذایی مفید است. این میوه احساس سیری را در انسان ایجاد می کند، به رفع یبوست کمک می کند و برخی کارشناسان سلامت آن را یک ابرماده غذایی می دانند. با این وجود، موز حاوی مقادیر بالا از منیزیم و پتاسیم است که مصرف آن با معده خالی می تواند به بر هم خوردن تعادل منیزیم و پتاسیم در خون منجر شود. موز از جمله مثال های عالی برای خوردن یک ماده غذایی خوب در زمان اشتباه است.

چای و قهوه

بخور، نخورهای معده خالی!

نوشیدن قهوه با معده خالی موجب افزایش اسیدیته معده می شود که این شرایط می تواند به سوزش سر دل و سوء هاضمه در طول روز منجر شود. نوشیدن چای با معده خالی نیز می تواند ترشح اسید و صفرا را کاهش دهد که در گوارش کلی مواد غذایی و برای پردازش کلسترول اضافی ضروری است.

================

http://www.asriran.com/fa/news/509405

=================



museum90

درمان فوری و سریع آکنه و جوش صورت

برای درمان کک و مک مصرف شیر، زردچوبه و عسل بسبار موثر است و برای بهبود جای جوش غذاهایی مثل جوانه گندم، جوانه عدس و جو، عنبه، حبوبات، کدو حلوایی و لیمو شیرین بیشتر استفاده کنند.
یونس حیدری پژوهشگر طب سنتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛ گفت: برای درمان جای جوش استفاده از ماسک پوست لیمو ترش به همراه عسل روزانه 10 دقیقه بر روی پوست، مصرف ماسک پودر صندل سرخ به همراه گلاب 15 دقیقه بر روی پوست بسیار موثر است.

وی ادامه داد: استفاده از ماسک سفیداب قلع به همراه شیر 15 دقیقه بر پوست برای درمان کک و مک، شفافیت و شادابی پوست مفید است. برای درمان کک و مک استفاده از لعاب اسفرزه، کف دریا و لیمو ترش دوماه بر روی پوست و ماسک پودر باقالای خشک شده به همراه آب و گلاب بسیار موثر است.

این پژوهشگر طب سنتی اظهار داشت: مصرف ماسک سفیداب کف و آب ماست  15 دقیقه روی پوست بدون ماساژ به مدت دو ماه برای درمان جای جوش موثر است. استفاده از ماسک ژل آلووئه ورا شب ها قبل از خواب 10 دقیقه بر روی پوست برای درمان جای جوش بسیار مفید است.

حیدری بیان کرد: ماسک پوره خیار و سیب زمینی خام شاداب کننده پوست کلاژن ساز دارای طبع سرد و ضد جوش است و ماسک شیرخشت به همراه شیر گاو محلی بر روی پوست به از بین بردن جوش و جای جوش به دلیل طبع سرد آن م ثر است.

وی تصریح کرد: استفاده از پوره ترب سفید و نمک دریا روی پوست به مدت 10 دقیقه موجب از بین رفتن جوش و جای جوش می شود. برای درمان جوش و جای جوش دارای خارش استفاده از ماسک سدر، ماست و شاتره از هرکدام یک قاشق چای خوری در یک کاسه ماست محلی بسیار موثر است.

این پژوهشگر طب سنتی عنوان کرد: همچنین استفاده از صابون، نارگیل و گوگرد به همراه لیف نرم بر روی صورت روشی موثر برای شستشوی پوست های جوش دار است. همچنین شستشوی پوست پس از استفاده از لوازم آرایشی صروری است.

حیدری تاکید کرد: در افراد مبتلا به کک و مک های ژنتیکی باید دو تا سه ماه از ماسک کف دریا به همراه لیموترش استفاده کنند که پس از آن استفاده از روغن شتر مرغ بسیار مفید است. همچنین انجام آزمایش کبد در صورت بروز کک و مک ضروری است، زیرا ممکن است ناشی از اختلالات کبدی باشد.

وی اضافه کرد: استفاده از روغن نارگیل به عنوان ضد آفتاب بر روی پوست بسیار موثر است و یک لوسیون و نرم کننده پوست مناسب برای پوست های دارای طبع سرد است. همچنین روغن زیتون به همراه لیمو ترش و روعن شتر مرغ یک درمانگر مناسب برای جای جوش است.

این پژوهشگر طب سنتی اشاره کرد:  استفاده از ترکیب لیموترش، نمک دریا و آب برای شستشوی صورت به دلیل خاصیت ضد میکروب و آنتی باکتریال مفید است. همچنین استفاده از گلاب ناب برای پاک کنندگی پوست و  ماسک ریشه گیاه سوسن چلچراغ به همراه گلاب برای از بین بردن جای جوش مفید است.

حیدری تاکید کرد: بهترین درمانگر جوش و جای جوش استفاده انواع سفیداب ها مانند قلع، روی، نقره  و کف بسیار موثر هستند.

وی عنوان کرد: ماسک گل سرشوی سفید برای از بین بردن جای جوش و چربی پوست  بسیار موثر است. همچنین مصرف ماسک بوره ارمنی به همراه آب و لیمو ترش برای از بین بردن جای جوش و مشکلات پوستی و چین و چروک صورت تاثیر چشمگیری دارد.

این پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: برای درمان کک و مک مصرف شیر، زردچوبه و عسل بسبار موثر است و برای بهبود جای جوش غذاهایی مثل جوانه گندم، جوانه عدس و جو، عنبه، حبوبات، کدو حلوایی و لیمو شیرین بیشتر استفاده کنند.

حیدری یادآور شد: مصرف موز، نارگیل، مربا، فلفل، بادنجان، ارده شیره، کنجد، عسل، چیپس، پفک، غذاهای صنعتی، غذاهای چرب، خامه، سس، شیرینی های قنادی و زرده تخم مرغ و همچنین استحمام و شستشو بیش از حد با آب گرم و مصرف لوازم آرایشی و کرم های نامناسب در افراد مبتلا به جوش، جای جوش و اسکار موجب تشدید عوارض می شود
===============
http://www.asriran.com/fa/news/509748
=======================

راه سلامت پنجاه و نه


نگهداری آب در ظرف مسی و نوشیدن آن در لیوان مسی باعث دفع گازها و رفع مشکل سوء هضم می شود زیرا مس باعث حرکت بهتر معده و بهبود هضم غذا می شود.
آیا تاکنون به این فکر کرده اید که با لیوان مسی آب بخورید؟ 

مهمترین مزایای نوشیدن آب در لیوان مسی چیست؟

- پیشگیری از پیری زودرس

مس ماده ای طبیعی برای جلوگیری از پدید آمدن چین و چروک در پوست بدن است زیرا دارای آنتی اکسیدان های قوی است و می تواند سلول های پوستی را بازسازی کند. مس همچنین حجم تولید ماده مِلانین را که محافظ پوست در برابر تابش خورشید است ، افزایش می دهد و زخم ها را زودتر بهبود می بخشد.

- بهسازی گوارش بدن

نگهداری آب در ظرف مسی و نوشیدن آن در لیوان مسی باعث دفع گازها و رفع مشکل سوء هضم می شود زیرا مس باعث حرکت بهتر معده و بهبود هضم غذا می شود. مس همچنین سم ها را از بدن دفع می کند خصوصاٌ اگر آب را در لیون مسی پیش از خوردن صبحانه بنوشی. 

- کاهش وزن

آبی که در لیوان مسی نوشیده شود ، نه تَنها سوء هاضمه را برطرف می کند، بلکه باعث بهبود سوخت و ساز بدن (متابولیسم) و کاهش وزن می شود . مس به بدن در تجزیه چربی و خلاص شدن از آن بسیار می کند.  

- افزایش کارآئی مغز

مس باعث تولید ماده میالین می شود . ماده میالین مسئول ساماندهی سیستم عصبی مغز است و آب نوشیدن در لیوان مسی باعث افزایش قدرت مغزی و فکری می شود.  

از لحاظ پزشکی نیز استفاده از لیوان مسی برای نوشیدن آب باعث نابودی سلول های سرطانی ، التیام زخم ها و افزایش کارکرد قلب می شود.

ظروف مسی در سلامت آب آشامیدنی موثر است.

منبع: باشگاه خبرنگاران                  http://www.asriran.com/fa/news/509944


museum90

6 عاملی که افسردگی را تشدید می کند

حدود ۳۵۰ میلیون نفر تحت تأثیر این اختلال قرار دارند. هر طور شما به بهبودی شرایط خود از طریق ورزش، شناخت درمانی و دارو کمک کنید؛ تحت تأثیر شرایط دیگری به سراغتان می آید.
هیچ کس دوست ندارد دچار افسردگی شود. اما این به آن معنا نیست که شما کاملاً می توانید آن را کنترل کنید. این موضوع جدی است و گاهی اوقات ناتوان کننده سلامت فرد است. 

حدود ۳۵۰ میلیون نفر تحت تأثیر این اختلال قرار دارند. هر طور شما به بهبودی شرایط خود از طریق ورزش، شناخت درمانی و دارو کمک کنید؛ تحت تأثیر شرایط دیگری به سراغتان می آید (مانند اختلالات تیروئید) و درمان هایی که انجام می دهید ممکن است این مشکل را بدتر کند. مطالب زیر کمک می کند تا با یادگیری عادت های درست روزانه این ابر سیاه را از زندگی خود دور کنید.

۱. چه چیزی می خورید:

در یک مطالعه انجام شده در مجله روانپزشکی آمریکا، محققان دریافتند غذاهای غربی که شامل غذاهای فرآوری شده یا سرخ شده، غلات تصفیه شده، محصولات شیرین و آب جو هستند، میزان افسردگی در زنان را بالاتر می برند نسبت به کسانی که در رژیم غذایی خود از سبزیجات، میوه، گوشت و ماهی استفاده می کنند. محققان بر این باورند مجموعه ای از اندام های ریز زنده در سیستم گوارش بر سلامت روان افراد تأثیر می گذارند.

۲. چقدر می خوابید (یا اصلاً نمی خوابید):

جای تعجب نیست که فقدان خواب نقش عمده ای در سلامت روان دارد اختلال در خواب خود آغاز کننده افسردگی است. ژان کیم استاد یار روانپزشکی در دانشگاه جورج واشنگتن می گوید بهترخوابیدن و رعایت بهداشت خواب یعنی خاموش کردن وسایلی که منعکس کننده نور آبی هستند، چند ساعت قبل از خواب می توانند به درمان افسردگی کمک کنند.

۳. رابطه شما با شبکه های اجتماعی:

رسانه های اجتماعی همیشه یک سرگرمی شاد نیستند. شواهد زیادی از ارتباط افسردگی با فعالیت های دیجیتال بیش از حد مانند پیام کوتاه، تماشای رایگان کلیپ های ویدئویی، ایمیل، چت و غیره وجود دارد. زیرا استفاده بیش از حد از این موارد باعث احساس انزوا و کناره گیری فرد از جامعه می شود و در نتیجه موجب تشدید اضطراب اجتماعی می شود.

۴. روش مدیریت استرس:

موقعیت های استرس زا بیماری افسردگی را تشدید می کنند. اما در همه افراد به طور مساوی اثر نمی گذارند. عامل استرس زا که منجر به افسردگی می شود در واقع مربوط به ژن تنظیم سطح سروتین در مغز است. شما نمی توانید ژن ها را از بین ببرید اما استرس خود را می توانید کنترل کنید. تفکر تعمق درست اندیشیدن و تنفس عمیق می تواند در کاهش استرس روانی مؤثر باشد.

۵. آب و هوا:

اختلال عاطفی فصلی شواهد نشان می دهد، برخی افراد تمایل کمتری به نور خورشید در فصل زمستان دارند در حالی که قرار گرفتن در معرض نور خورشید یک نسخه درمانی برای افسردگی است. نور خورشید صبح زود پیش از ظهر و در اواخر بعداز ظهر در بهبود و اثر گذاری روی رفتار فرد نقش مفیدی دارد.

۶. سیگار کشیدن:

همه می دانند که مصرف سیگار علائم افسردگی را بدتر می کند. براساس مطالعات bmj افرادی که سیگار را ترک می کنند احساس افسردگی کمتر و خلق و خوی بهتری دارند نسبت به کسانی که هنوز سیگار می کشند. نیکوتین دارای اثرات آرام بخشی و تمرکز است، ولی بیرون دادن آن باعث تحریک پذیری و اضطراب می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران
-------------------------
http://www.asriran.com/fa/news/509932/6
===========================


museum90

موادغذایی معجزه‌گر در مقابله با سرطان

در شرایطی که تعداد افراد مبتلا به سرطان رو به افزایش است، دانستن این که کدام موادغذایی علاوه براین که بدن را تغذیه می‌کنند، در مقابل عوامل سرطان‌زا نیز نقش سم‌زدایی دارند، اهمیت زیادی دارد.

به گزارش روزنامه جام جم، موادغذایی زیر از قوی‌ترین مواد غذایی و گیاهی سالم مقابله‌کننده با سرطان هستند:

کلم‌ها:

کلم‌ها، مانند کلم بروکلی، گل کلم و کلم، با کاهش خطر ابتلا به سرطان مرتبط هستند. این سبزیجات می‌توانند آنزیم‌هایی را تحریک کنند که مواد سرطان‌زا را قبل از این که به سلول‌ها آسیب برسانند سم‌زدایی می‌کنند.

قارچ‌های دارویی:

قارچ‌ها سیستم‌های سم‌زدایی بدن را تقویت می‌کنند. وجود برخی عوامل ضدتومور، مثل پلی ساکاریدها، آلکالوئیدها و فلاونوئیدها در قارچ‌های دارویی مثل ریشی، مایتاکه و شیتاکه مشخص شده است. پلی ساکاریدها که مواد موثر اصلی این قارچ‌ها هستند دارای اثرات فوق‌العاده‌ای بوده و از ساخته شدن سلول‌های تومورهای سرطانی جلوگیری می‌کنند. با گنجاندن این قارچ‌ها در رژیم غذایی روزانه، می‌توانید خود را از بسیاری از بیماری‌های مزمن نجات بدهید.

آلوئه‌ورا:

تحقیقات نشان داده است پلی‌ساکاریدهای موجود در آلوئه‌ورا خواص ضدتوموری قوی داشته و در تقویت عملکرد سیستم ایمنی نقش مهمی دارند. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد پلی‌ساکارید آلوئه ورا تاثیرات قوی بر فعالیت‌های فعال‌کننده ماکروفاژ دارد، ازجمله تولید مقادیر بیشتر اکسید نیتریک، که دارای خواص ضدتوموری است دارد. آلوئه‌ورا در ساخت انواع نوشیدنی‌ها به کار می‌رود. همچنین شما می‌توانید از ترکیب‌های ساده‌ای مانند چند برگ تازه نعناع، مقداری لیموترش تازه و کمی عسل به همراه ژل آلوئه‌ورا در تابستان نوشیدنی خنکی که سلامت را به شما هدیه می‌کند تهیه کنید.

شاهدانه:

نسبت ایده‌آل یک به سه امگا 6 و امگا 3 در شاهدانه این ماده غذایی را به یکی از متعادل‌ترین و ثروتمندترین منابع روغنی جهان تبدیل کرده است. همچنین روغن شاهدانه، شامل 80 درصد اسیدهای چرب ضروری است که بالاترین میزان در گیاهان جهان است. اسیدهای چرب ضروری به دلیل دارا بودن آنتی‌اکسیدان و اسید‌های چرب ضد‌التهاب، برای عملکرد سیستم ایمنی ضروری بوده و به اکسیداسیون سلول‌ها و حفظ سلامت در سطح سلولی کمک می‌کنند.

سیر:

مطالعه بیش از 3000 نفر به مدت هفت سال نشان داد خطر ابتلا به سرطان در افرادی که بالاترین مصرف گیاهان خانواده سیر را داشتند تا 60 درصد کاهش یافت. به نظر می‌رسد ماده مغذی معجزه‌گر سیر آنزیم آلیناز است که ترکیبات ضد‌سرطانی تولید می‌کند.

زردچوبه:

زردچوبه ده عامل رشد سرطان از‌جمله آسیب به دی‌ان‌ای، التهاب مزمن و اختلال در مسیرهای علامت‌دهی سلول‌ها را هدف قرار می‌دهد. صدها مطالعه نیز نشان داده‌اند کورکومین، جزو فعال ادویه زردچوبه، یک ماده ضد‌سرطانی قوی است که رشد سرطان را به شیوه‌های منحصر به‌فردی متوقف می‌کند.
=======================
http://www.asriran.com/fa/news/509928
=========================