بهترین مطالب و تصاویر جهان

موزه علوم طبیعی+راه سلامت

بهترین مطالب و تصاویر جهان

موزه علوم طبیعی+راه سلامت

راه های ساده برای توقف سرماخوردگی

با انجام اقدامات  پیش پا افتاده از سرماخورگی جلوگیری کنید.

خوردن سیر

الان وقت آن رسیده که یک غذا درست کنید که به مقدار زیادی داخل آن سیر باشد. سیر دارای مواد ضد باکتری است که می تواند از بیمار شدن فرد به سرماخوردگی و حتی آنفلانزا جلوگیری کند.

عرق کردن

پیشنهاد می شود که حتماً به سونا بروید چون بسیار بسیار مفیدتر از استراحت کردن است، هنگامی که فرد عرق می کند ویروس های حامل بیماری از راه مجاری بدن به همراه عرق خارج می شوند.

خوابیدن

بی شک همه ی ما خوابیدن را دوست داریم، اما امروزه با مشکلات فراوان خوابیدن زیاد کمی دور از دسترس است. استراحت چند دقیقه ای نه به مقدار زیاد می تواند انرژی به شما بدهد، اما یادتان باشد که روی خود پتو بیندازید. استراحت می تواند سیستم ایمنی بدن را فعال کند که بتواند به راحتی با باکتری های آسیب زا بجنگد.

خوردن سوپ

همه ی شما گمان می کنید که زمان خوردن سوب هنگامی ایست که بیمار هستید، اما این غلط است. خوردن یک کاسه سوپ مرغ می تواند باعث جلوگیری  از سرماخوردگی باشد. این سوپ حاوی باکتری های ضد التحابی است که به سیستم دفاعی بدن کمک شایانی می کند.

خوردن ماست

پروبیوتیک (تشویق و کمک کردن به باکتری هایی که می تواند اثر خوبی بر بدن داشته باشد ) را می توانید در ماست پیدا کنید، این مواد هم می توانند به سیستم ایمنی بدن کمک کند و همچنین باعث افزایش گلبول های قرمز خون می شود.البته شما می تواند از داروخانه قرص های "پروبیوتیک" را بگیرید.

--------------------------

خوردن عسل

--------------

خوردن شلغم

------------

http://r-amirkabir.mihanblog.com/post/1642