بهترین مطالب و تصاویر جهان

موزه علوم طبیعی+راه سلامت

بهترین مطالب و تصاویر جهان

موزه علوم طبیعی+راه سلامت

راه سلامت شانزده

هنگامی که سلول ها به واسطه عفونت مزمن، التهاب ناشی از بیماری های خودایمنی، یا چاقی آسیب دیده و تضعیف می شوند، احتمال بیشتری دارد به سلول های سرطانی تبدیل شوند. مواد مغذی گیاهی التهاب را به حداقل می رسانند و در نتیجه، خطر ورود این سلول ها به حالت بدخیم کاهش می یابد.

آگاهی از نشانه های اولیه و اتخاذ اقدامات محافظتی می تواند به کنترل پیشرفت سرطان پروستات، یکی از شایع‌ترین انواع سرطان در مردان پیش از این که حالتی مرگبار پیدا کند، کمک کند. اما اکنون دانشمندان دانشگاه تگزاس بر این باورند که به موفقیتی بزرگ در درمان این بیماری با استفاده از ترکیبات طبیعی موجود در گیاهان دست یافته اند.

کشف تسلیحاتی قدرتمند برای مبارزه با سرطان پروستات!

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "ریدرز دایجست"، در مطالعه ای جدید که در نشریه Precision Oncology منتشر شده است، دانشمندان دانشگاه تگزاس 142 ترکیب طبیعی که در زردچوبه، پوست سیب، و چای سبز یافت می شوند را مورد بررسی قرار دادند که تا پیش از این به عنوان عواملی موثر در خنثی سازی رشد سلول های سرطانی شناسایی شده بودند.

آنها این ترکیبات گیاهی را روی سلول های گرفته شده از موش ها و انسان ها مورد آزمایش قرار داده و سه ترکیب با بیشترین میزان تاثیر را شناسایی کردند. سپس، دانشمندان ترکیب آنها با یکدیگر به منظور بررسی افزایش قدرت در خنثی سازی سلول های سرطانی را مد نظر قرار دادند.

سه ماده شیمیایی که دانشمندان روی آنها تمرکز کرده بودند شامل اسید اورسولیک (یک ماده شیمیایی طبیعی مومی که در پوست سیب و رزماری یافت می شود)؛ کورکومین (ترکیب فعال زرد رنگی که در زردچوبه یافت می شود)؛ و رسوراترول (ترکیبی که در دارچین، انگور قرمز، و توت ها یافت می شود) می شدند.

کشف تسلیحاتی قدرتمند برای مبارزه با سرطان پروستات!

به گفته استفانو تیزیانی، استادیار در دانشگاه تگزاس، پس از غربالگری یک کتابخانه ترکیب طبیعی، ما به ترکیبی از مواد مغذی دست یافتیم که اثر بهتری بر سرطان پروستات نسبت به داروهای موجود دارد. نکته قابل توجه مطالعه در این است که ما قادر به مهار رشد تومور در موش ها بدون ایجاد سمیت بودیم.

اما چرا این ترکیبات موثر بوده اند؟ هنگامی که سلول ها به واسطه عفونت مزمن، التهاب ناشی از بیماری های خودایمنی، یا چاقی آسیب دیده و تضعیف می شوند، احتمال بیشتری دارد به سلول های سرطانی تبدیل شوند. مواد مغذی گیاهی التهاب را به حداقل می رسانند و در نتیجه، خطر ورود این سلول ها به حالت بدخیم کاهش می یابد.

سلول های سرطانی نیازمند مواد مغذی برای حفظ رشد خود هستند. آنها از گلوتامین، یک اسید آمینه که در شکستن پروتئین ها در رژیم غذایی ما مهم است، بهره می برند. ترکیبات گیاهی تغذیه سلول های سرطانی از گلوتامین را متوقف می کنند و به معنای واقعی کلمه گرسنگی آنها را موجب می شوند.

کشف چنین سلاح قدرتمندی در برابر سرطان پروستات در مواد غذایی معمولی به طور قطع گامی بزرگ در مسیر مقابله با این بیماری محسوب می شود. با این وجود، تنها مصرف خود مواد غذایی که حاوی این ترکیبات هستند برای محافظت در برابر سرطان پروستات کافی نیست.

به گفته تیزیانی، آنها باید از غلظت بیشتری برخوردار شوند تا اثری مثبت داشته باشند. این ترکیبات دارای ویژگی های ضد سرطانی بالقوه هستند و به آسانی در دسترس قرار دارند و تنها ما باید غلظت آنها را فراتر از سطوحی که در یک رژیم غذایی سالم یافت می شود، افزایش دهیم تا اثری مثبت روی سلول های سرطانی داشته باشند
------------------------------
http://www.asriran.com/fa/news/544680
====================



museum90

کوری به واسطه کمبود مواد غذایی خاص

برای پیشگیری از کمبود ویتامین A، دنبال کردن یک رژیم غذایی متعادل، سرشار از میوه ها و سبزیجات به جای استفاده از مکمل های ویتامین A اهمیت دارد.

آیا با مشاهده اطراف خود در محیط های تاریک و کم نور دچار مشکل هستید؟ آیا اغلب بیمار می شوید و به بیماری های مختلف مبتلا می شوید؟ پیش از آن که این مساله را بپذیرید که از یک سیستم ایمنی ضعیف و مشکلات بینایی رنج می برید، این که آیا از رژیم غذایی خود به میزان کافی ویتامین A دریافت می کنید را بررسی کنید.

کوری به واسطه کمبود مواد غذایی خاص

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "اسپون یونیورسیتی"، بدن انسان برای ارائه عملکرد عادی به ویتامین A نیاز دارد و این ماده مغذی نقشی مهم در عملکرد سیستم ایمنی، تولید مثل، رشد استخوان، بینایی، سلامت پوست و رشد سلولی ایفا می کند. این ماده مغذی می تواند تفاوت اساسی در بهزیستی و سلامت کلی شما ایجاد کند.

دو نوع ویتامین A وجود دارند: بتاکاروتن و ویتامین A فعال. ویتامین A فعال از مواد غذایی حیوانی سرچشمه می گیرد. این نوع از ویتامین A می تواند به صورت مستقیم توسط بدن مورد استفاده قرار بگیرد بدون این که نیاز به مرحله تبدیل باشد.

از سوی دیگر، بتا کاروتن از میوه ها و سبزیجات رنگارنگ ناشی می شود. بتا کاروتن پیش از آن که توسط بدن مورد استفاده قرار بگیرد باید به ویتامین A تبدیل شود.

برای پیشگیری از کمبود ویتامین A، دنبال کردن یک رژیم غذایی متعادل، سرشار از میوه ها و سبزیجات به جای استفاده از مکمل های ویتامین A اهمیت دارد. از جمله مواد غذایی سرشار از ویتامین A می توان به موارد زیر اشاره کرد:

هویج

کوری به واسطه کمبود مواد غذایی خاص


سیب زمینی شیرین

کوری به واسطه کمبود مواد غذایی خاص


کلم کیل

کوری به واسطه کمبود مواد غذایی خاص


اسفناج

کوری به واسطه کمبود مواد غذایی خاص


زردآلو

کوری به واسطه کمبود مواد غذایی خاص


کلم بروکلی

کوری به واسطه کمبود مواد غذایی خاص


کره

کوری به واسطه کمبود مواد غذایی خاص


تخم مرغ

کوری به واسطه کمبود مواد غذایی خاص

ذکر این نکته اهمیت دارد که ویتامین A یک ویتامین محلول در چربی است که در بدن برای مدت زمانی طولانی ذخیره می شود. از این رو، پرهیز از مصرف بیش از اندازه آن نیز اهمیت دارد زیرا این شرایط می تواند به مسمومیت با ویتامین A منجر شود. اگر نسبت به کمبود ویتامین A مشکوک هستید پیش از مصرف هر گونه مکمل ویتامین A با پزشک خود مشورت کنید.

--------------------------------

http://www.asriran.com/fa/news/545038

=======================




museum90

مقابله با پلاک دندان با یک دهانشویه خانگی

استفاده از یک دهانشویه خانگی که با هزینه ای کمتر از دهانشویه های تجاری تهیه شده است نیز می تواند نتایجی شگفت انگیز را به همراه داشته باشد.

بهداشت دهان و دندان می تواند نقشی تعیین کننده در سلامت کلی بدن انسان داشته باشد. یکی از اجزا بسیار مهم که می تواند به حفظ بهداشت دهان و دندان کمک کند، استفاده از دهانشویه است.

------------------

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "سیمپل ومن"، استفاده از دهانشویه شکل گیری پلاک را کاهش می دهد، در شرایطی که دسترسی به نقاطی که نفوذ به آنها دشوار است را ممکن می سازد و با ریزجانداران مضر در دهان مبارزه می کند. افزون بر تمیزی فضای دهان، استفاده از دهانشویه نفس انسان را نیز تازه و خوشبو می کند.

مشخص شده است که با مراقبت درست و یک رژیم غذایی مغذی تا حد زیادی می توان از پوسیدگی دندان ها جلوگیری کرد.

افزون بر دهانشویه های موجود در بازار، امکان درست کردن آن در خانه نیز وجود دارد. از جمله مزایای استفاده از دهانشویه های خانگی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ارزان است. استفاده از یک دهانشویه خانگی که با هزینه ای کمتر از دهانشویه های تجاری تهیه شده است نیز می تواند نتایجی شگفت انگیز را به همراه داشته باشد.

مواد شیمیایی در آن به کار گرفته نشده است. دهانشویه های صنعتی به طور معمول حاوی مواد شیمیایی، رنگ، مواد نگهدارنده، شیرین کننده های مصنوعی و طعم دهنده ها هستند.

برای تهیه یک دهانشویه خانگی در ادامه دستورالعملی کارآمد و ارزان ارائه می شود که به راحتی قابل تهیه است و با اتکا بر جوش شیرین به از بین بردن تارتار و سفید شدن دندان ها کمک می کند.

بدون تردید، بی کربنات سدیم یا جوش شیرین یکی از بهترین پاک کننده های قوی است که به روش های مختلف کاربرد دارد. این ماده از ویژگی های سفید کنندگی و لکه بری بهره می برد. افزون بر این، بی کربنات سدیم دارای قابلیت ضد باکتری است که تارتار و میکروب ها را از بین می برد، که در پوسیدگی دندان و نفس بدبو نقش دارند.

مواد لازم

یک قاشق غذاخوری جوش شیرین

نصف قاشق چایخوری نمک

نصف فنجان پراکسید هیدروژن

یک فنجان آب سرد

نصف فنجان آب گرم

مسواک

خلال دندان

دستورالعمل

شما باید نمک و جوش شیرین را با یکدیگر ترکیب کرده و سپس مسواک را در مقداری آب گرم خیس کنید. ترکیب را روی مسواک ریخته و دندان ها را مسواک بزنید. سپس، آن را تف کنید. این کار را برای دو دقیقه تکرار کنید.

سپس، پراکسید هیدروژن را با آب گرم ترکیب کرده و از این محلول برای شستشوی دهان به مدت یک دقیقه استفاده کنید. سپس آن را تف کنید.

در پایان، از یک خلال دندان برای پاکسازی تارتار از بین دندان ها استفاده کنید. دهان را با آب سرد شستشو دهید.

این کار را دو بار در هفته تکرار کنید.

نکته های اضافی

به خاطر داشته باشید که نباید دهانشویه را قورت دهید زیرا ممکن است حاوی مواد مضر باشد.

برای حفظ سلامت مطلوب دهان و دندان روزی سه بار دندان های خود را با یک خمیر دندان با کیفیت مسواک بزنید.

مواد غذایی تند فعالیت غدد بزاقی را تحریک می کنند و بزاق به طور طبیعی فضای دهان را پاکسازی می کند.

--------------------------------------

http://www.asriran.com/fa/news/544679

==============